موزه مردم شناسی زابل یکی از موزه های مشهور سیستان و بلوچستان است

به گزارش دکترای اقتصاد، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، موزه مردم شناسی زابل یکی از موزه های مشهور سیستان و بلوچستان است.

موزه مردم شناسی زابل یکی از موزه های مشهور سیستان و بلوچستان است

ساختمان موزه مردم شناسی زابل در شروع قرن 19 میلادی به وسیله انگلستان به عنوان کنسولگری برای اهداف استعماری در منطقه احداث شد. در سال 1368 این ساختمان به عنوان گنجینه موقت و نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان زابل عنوان یافت. از سال 68 به بعد اقدامات برای بازسازی و بازسازی این بنا شروع شد بطوریکه 18 سال طول کشید تا اینکه در نهایت در دولت نهم و در سال 85، موزه مردم شناسی فعالیت خود را شروع کرد. در سال 85، با تخصیص اعتباری به مبلغ 50 میلیون تومان اشیای مورد احتیاج و اشیای مردم شناسی خریداری شد. در دوره های بعدی نیز اعتبارات تخصیص یافته به این موزه تکمیل گشت بطوریکه هم اکنون 80 درصد شیوه ساخت این موزه مطابق با استانداردهاست.

این بنا در قطعه زمینی به مساحت 3 هزار و 952 متر مربع و زیر بنای هزار و 125 متر مربع واقع شده است. دوستداران میراث فرهنگی می توانند با بازدید از موزه مردم شناسی به 5 هزار سال پیش سفر نمایند و با فرهنگ و تمدن غنی گذشته مردم سیستان بویژه مردمان شهر سوخته آشنا شوند که قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1575

به "موزه مردم شناسی زابل یکی از موزه های مشهور سیستان و بلوچستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی زابل یکی از موزه های مشهور سیستان و بلوچستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید