ناآرامی در زندان همدان ، زندانیان فرار کردند؟

به گزارش دکترای اقتصاد، مسئولان استان همدان پس از بروز درگیری بین زندانیان همدان در حال بازگرداندن آرامش به این زندان هستند.

ناآرامی در زندان همدان ، زندانیان فرار کردند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تا این لحظه اطلاعات و برآورد هایی در زمینه فرار زندانیان به دست نیامده و موضوع توسط نهادهای ذیربط در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش دریافتی، شرایط زندان همدان تحت کنترل گزارش شده است.

  • هیچ زندانی فرار نکرده است

حسن خانجانی دادستان همدان با اشاره به وقوع ناآرامی در زندان همدان اظهار کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

وی با بیان اینکه اعتراض برخی از زندانیان از دیروز بعد از ظهر شروع شد و دیشب نیز خاتمه پیدا کرد گفت: برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر فراری زندانیان و یا درگیری مسلحانه در همدان کذب محض است.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان به خاطر قضیه کرونا قصد ایجاد آشوب در زندان را داشتند و چند پتو را نیز آتش زدند افزود: البته دیگر زندانیان با آنها همکاری نکردند و حتی مبادرت به خاموش کردن آتش و همکاری با نیروهای امنیتی زندان کردند.

وی در پاسخ به اینکه برخی در فضای مجازی عنوان می کردند گستره آتش سوزی بالا و اوضاع تحت کنترل زندانیان بود که اجازه ورود به مأموران آتش نشانی نیز داده نشد گفت: این موضوع دروغ محض است.

خانجانی گفت: تأکید می کنم هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و همان طور که گفتم زندانیان نیز در مقابله با زندانیان آشوبگر با ما همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در زندان ها، 2 هزار و 330 زندانی در همدان به مرخصی رفتند گفت: این اتفاق با در نظر نگرفتن شرایط سختگیرانه اعمال شد.

دادستان همدان با بیان اینکه با این اقدام تعداد زیادی از زندانیان در مرخصی هستند اظهار کرد: تعدادی هم به خاطر ناتوانی در تامین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در زندان ها مورد توجه و در حال اجراست افزود: خانواده ها نگران این موضوع نباشند.

رئیس قوه قضائیه نهم فروردین ماه در نشستی ویژه با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین شرایط زندان ها پرداخت و دستورات ویژه ای برای پیگیری مسائل بهداشتی و امنیتی زندان ها صادر کرد.

  • دستور رئیسی برای برخورد با مقصرین حادثه زندان سقز | مراقبت های امنیتی از زندان ها تشدید شود
  • نخستین ویدئو از لحظه فرار زندانیان سقز
  • جزئیات شورش و فرار زندانیان در کردستان | واکنش دادستان کردستان
  • ویدئوی واضح تر از فرار زندانیان از زندان کردستان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 257

به "ناآرامی در زندان همدان ، زندانیان فرار کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآرامی در زندان همدان ، زندانیان فرار کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید