نگرانی جمهوری خواستار بخاطر از دست دادن اکثریت در سنای آمریکا

به گزارش دکترای اقتصاد، سناتور های جمهوری خواه درخصوص از دست دادن اکثریت در مجلس سنای آمریکا ابراز نگرانی کردند.

نگرانی جمهوری خواستار بخاطر از دست دادن اکثریت در سنای آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سناتور های حزب جمهوری خواه آمریکا روز شنبه درخصوص احتمال از دست دادن اکثریت در مجلس سنای این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نوشته پایگاه خبری هیل، میچ مک کانل رهبر اکثریت دور فعلی سنای آمریکا گفت: هنوز مطمئن نیستم که رهبر اکثریت سنا باشم. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، این مسئله در جورجیا تعیین خواهد شد.

مک کانل که بار دیگر به عنوان سناتور ایالت کنتاکی انتخاب شده است اضافه نمود: اینکه چه کسانی دو کرسی ایالت جورجیا را از آن خود نمایند تفاوت قابل توجهی ایجاد خواهد نمود. اگر دموکرات ها این دو کرسی را ببرند چاک شومر رهبر اکثریت [سنا]خواهد شد.

لیندسی گراهام نیز که در این انتخابات توانست بار دیگر سناتور ایالت کارولینای جنوبی گردد، گفت: سرنوشت سنا اکنون به جورجیا بستگی دارد.

در نتیجه انتخابات مجلس سنا که هفته گذشته برگزار گردید، تا کنون 48 کرسی توسط دموکرات ها و 48 کرسی توسط جمهوری خواستار تصاحب شده است.

در کارولینای شمالی تام تیلیس نامزد جمهوری خواستار از رقیب دموکرات خود با اختلاف اندک پیشی گرفته و در آلاسکا نیز دن سولیوان جمهوری خواه پیشتاز است؛ بنابراین اگر این دو نامزد در انتخابات سنا پیروز شوند، تعداد کرسی های جمهوری خواستار به 50 کرسی خواهد رسید و این حزب با کسب دو کرسی ایالت جورجیا به اکثریت سنا دست خواهد یافت.

این در حالی است که جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانسته در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با آغاز شمارش آرای پُستی از دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود پیشی بگیرد.

تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکا چندی پیش هشدار داده بود: فکر می کنم که اگر در روز انتخابات مردم عصبانی باشند و امید خود را از دست داده باشند و افسرده باشند که آن چیزی است که [نانسی]پلوسی [رئیس مجلس نمایندگان]و [چاک]شومر [رهبر اقلیت دموکرات سنا]می خواهند، انتخابات افتضاحی خواهد شد. فکر می کنم ممکن است کاخ سفید و هردو مجلس را از دست بدهیم و چنین چیزی می تواند حمام خونی در ابعاد واترگیت باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 663

به "نگرانی جمهوری خواستار بخاطر از دست دادن اکثریت در سنای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جمهوری خواستار بخاطر از دست دادن اکثریت در سنای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید