واکنش داور ایرانی به عضویت در کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران، محمد مصلایی پور رئیس کمسیون داوران فدراسیون کشتی یکی از داوران المپیکی کشورمان محسوب می گردد که به تازگی به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی در آمده است.

واکنش داور ایرانی به عضویت در کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی

این در حالی است که جامعه داوری کشتی ایران پس از مرحوم مهدی خالدی که جایگاه بسیار بالایی در داوری کشتی جهان و فدراسیون جهانی سابق کشتی (فیلا) داشت، دیگر نتوانسته بود صاحب جایگاهی در داوری جهان گردد.

به همین دلیل محمد مصلایی پور که علاوه بر عضویت در کمیسیون داروی به عنوان یاری مدرس اتحادیه جهانی کشتی نیز انتخاب شده به سایت فدراسیون گفت: با کوششی که از سوی فدراسیون کشتی بعمل آمد، مقرر شد با حمایت از داوران جوان و با استعداد کشورمان، بتوانیم عضوی در داوری اتحادیه جهانی کشتی داشته باشیم.

وی توضیح داد: خوشبختانه با توجه به توانایی بالای داوران ایرانی، من و نیما صادقی که داوران S1 اتحادیه جهانی کشتی هستیم به نمایندگی از جامعه داوری ایران به عنوان یاری مدرس اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شدیم. بدیهی است این موضوع برای اولین بار در تاریخ کشتی رخ داد و دستاورد بسیار بزرگی بود.

رئیس کمسیون داوران کشتی اضافه نمود: از نظر اتحادیه جهانی کشتی، جایگاه داوران در میادین المپیک، جهانی، مسابقات قاره ای بسیار بالاست و همگان بر این نکته اذعان دارند که کشورهایی که نفوذ بیشتری در داوری جهان و اتحادیه جهانی دارند، می توانند از این جایگاه به نفع کشتی کشورشان استفاده نمایند.

مصلایی پور ادامه داد: به واقع وقتی در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی و یا به عنوان یاری مدرس یا مدرس داوری در مسابقات مختلف حضور داشته باشیم، تأثیر بسزایی در عملکرد داوران در مبارزات نمایندگان کشورمان خواهد داشت و قطعاً تمامی آنها سعی خود را می نمایند که نهایت دقت را در داوری برای ما انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در فدراسیون های قبلی نیز کوشش شد تا بتوانیم جایگاهی در داوری جهان داشته باشیم اما این امر محقق نشد، گفت: بعد از اینکه سند راهبری فدراسیون کشتی ارائه شد، یکی از چشم اندازهای این سند، کسب کرسی و جایگاه در کمسیون داوران اتحادیه جهانی بود. خوشبختانه زودتر از زمان هدفگذاری شده به نتیجه رسیدیم و این نشانه پیشرفت داوران کشورمان و پیگیری های مستمر و نتیجه بخش رئیس فدراسیون کشتی بوده است.

داور المپیکی کشتی کشورمان کسب مدال های رنگارنگ تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های جهانی نروژ را هم در تصمیم اتحادیه جهانی و کمیسیون داوران بی تأثیر ندانست و گفت: این کرسی مختص به یک شخص نیست، مربوط به یک کشور است و حفظ آن از همه چیز مهمتر است. این مسئله بسیار مهم است که امروز دیگر در اتحادیه جهانی مخاطب نیستیم بلکه نظر خواهیم داد. این کرسی اکنون به نام مصلایی پور است و امکان دارد فردا در دست یک ایرانی دیگر باشد، پس باید به فکر این باشیم که این کرسی را از دست ندهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1372

به "واکنش داور ایرانی به عضویت در کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش داور ایرانی به عضویت در کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید