وقوع رگبار و رعد وبرق در بسیاری از استان های کشور در روزهای آینده

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل پیش پیش بینی سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها کشور خبر داد.

وقوع رگبار و رعد وبرق در بسیاری از استان های کشور در روزهای آینده

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دانیال بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان با بیان اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور آسمان آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: از امروز تا شنبه (17 تا 19 تیر) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این منطقه ها حدود 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا (17 و 18 تیر) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه (19 و 20 تیر) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و دوشنبه (21 تیر) در شرق دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پدیده غالب خواهد بود، گفت: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک طی پنج روز آینده در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل پیش بینی می شود. همچنین از امروز تا شنبه (17 تا 19 تیر) در بخش هایی از استان سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، شرق اصفهان، یزد، قم، مرکزی و بخش هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید مورد انتظار است که در منطقه ها مستعد احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی هم وجود دارد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی سه روز آینده دریای خزر و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (18 تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 سانتیگراد و طی روز شنبه (19 تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همرا با وزش باد شدید با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (17 و 18 تیر) اهواز با بالاترین دمای 49 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای 24 و 22 درجه سانتیگراد خنک ترین مرکز استان های کشور هستند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1080

به "وقوع رگبار و رعد وبرق در بسیاری از استان های کشور در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع رگبار و رعد وبرق در بسیاری از استان های کشور در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید