پنجمین خانه امداد افتتاح شد

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران (پانا) - طرح توانمندسازی محله با افتتاح خانه امداد در محله فرحزاد شروع شد.

پنجمین خانه امداد افتتاح شد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،طرح توانمندسازی محله در محله فرحزاد امروز پنج شنبه 26 فروردین با حضور سید ابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران،علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران ، مسئولان و خیّران در حسینیه اعظم فرحزاد واقع در منطقه دو تهران برگزارشد.

سید ابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح پنجمین خانه امداد،گفت:طرح توانمندی محلات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، هلال احمر و.... در محلات محروم در جهت شناسایی احتیاجمندان و رفع مسائل آنها اجرا می گردد.

وی اضافه کرد:کمیته امداد در خانه امداد به عنوان هماهنگ کننده امور اقدام می نماید و همه سازمان ها و نهادهای عضو این طرح با هم یاری می کنند و در این هم افزایی با یاری مردم ،خیران و معتمدان اقدامات لازم برای توانمندی احتیاجمندان محله انجام می گردد.

در ادامه، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نخستین اقدام در جهت ایجاد این خانه ها، دو سال پیش در محله هرندی تهران تحت عنوان خانه هلال(متولی هلال احمر) شروع شد.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به محلات دو فاکتور از جمله حاشیه نشینی و بخش فرسوده را با هماهنگی دستگاهها رفع خواهیم کرد، اضافه کرد: هم اینک خانه هلال در دروازه غار توسط هلال احمر، خانه احسان در محله شوش توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، خانه بهزیست در باغ آذری توسط بهزیستی، خانه وقف در امامزاده قاسم توسط اداره اوقاف و خانه امداد در محله اتابک توسط کمیته امداد استان تهران راه اندازی شده است.

وی گفت: هم اینک طبق آنالیز ها دو هزار و 20 محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگاهای عضو طرح توانمندسازی محله مسائل آنها رسیدگی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید نمود: بنا داریم برای رسیدگی بیشتر افرادی را توسط معتمدین محلات برای هر کوچه مشخص کنیم تا بتوانیم احتیاج هر کوچه را به صورت خودجوش پیگیری کنیم.

علی محمدی، اعلام کرد: هم اینک در محله هرندی 56 کوچه وجود دارد و عوامل هماهنگ کننده در این محله مشخص شده تا احتیاجها را احصا و در جهت توانند سازی این محلاتاقدام کنند.

وی، گفت: هم اینک این طرح در سطح کشور در استان های تهران، قم، مشهد، اصفهان و همدان اجرا شده و در آینده ای نزدیک در سایر استان ها نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 965

به "پنجمین خانه امداد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین خانه امداد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید