پژو مجذوب کننده تر از همواره به میدان آمد

به گزارش دکترای اقتصاد، پژو مدل 9ایکس8 را برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی لمانز آماده نموده است. آخرین بار پژو در سال 2011، با خودروی دیزلی 908 FAP HDi در مسابقات لمانز حضور یافته بود.

پژو مجذوب کننده تر از همواره به میدان آمد

به گزارش خبرآنلاین، طراحی این خودرو در مقایسه با دیگر هایپرکار های لمانز، خاص و منحصر به فرد است؛ یکی از اِلِمان های خاص این خودرو، نداشتن بال عقب است. نداشتن بال عقب، تداخلی با قوانین مسابقات FIA ندارد.

البته یک باله بزرگ روی سقف این خودرو نصب شده تا نیروی رو به پایین در این خودرو افزایش یابد. از نظر مدیر تیم طراحی، این خودرو مانند یک گربه بزرگ، آماده حمله است.

پژو 9X8 از نام دو خودروی 905 و 908 توربو دیزل الهام گرفته شده و علامت X نشان دهنده چهارچرخ محرک بودنِ آن است. عدد 8 هم مانند روال سابق که در بیشتر خودرو های پژو وجود دارد، در این خودرو هم دیده می گردد.

عناصر خودرو های عادی و جاده ای پژو در این خودرو دیده می گردد، مانند رنگ سبز و مشکی که ما را یاد پژو PSE 508 می اندازد. بعلاوه نماد خاص خودرو های پژو مثل همان سه خط کشیده عمودی هم مورد توجه است.

پیشرانه درون سوز این خودرو 6.2 لیتریِ 6 سیلندر توئین توربو می باشد و در پشت صندلی راننده واقع شده است؛ در کنار آن، قوای الکرتیکی 268 اسب بخاری در محور جلو نصب شده است که مجموعا خروجی این خودرو را به 670 اسب بخار می رساند.

این خودرو با وزن 1030 کیلوگرمی، فقط 100 کیلوگرم از کوچکترین هاچبک شرکت تویوتا، یعنی آیگو X، سنگین تر است. انتقال فناوری از این خودرو به خودرو های جاده ای استیلانتیس هم صورت خواهد گرفت.

برای مثال، از فناوری آیرودینامیکیِ خاصِ 9X8 برای خودرو های آینده استفاده خواهد شد. در کنار این فناوری، خودرو های جاده ایِ استیلانتیس، از سیستم الکتریکیِ 900 ولتیِ 9X8 بهره خواهند برد.

این خودرو به وسیله تیم پژو توتال انرژی، در شکل نهایی خود، در مسابقه 6 ساعته لمانز رونمایی شد و پس از شرکت در مسابقات مقاومت 2022، وارد مسابقات لمانز فصل 2023 خواهد شد و با هایپرکار های تازه نفس شرکت هایی مثل فراری، آستون مارتین، لامبورگینی و تویوتا وارد رقابت خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1551

به "پژو مجذوب کننده تر از همواره به میدان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو مجذوب کننده تر از همواره به میدان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید