چرا باید پرتقال را زیر دوش گرفت؟!

به گزارش دکترای اقتصاد، در تیک تاک همیشه ترند هایی ایجاد می گردد که بعضی از آن ها دیوانه وار هستند و بعضی کم تر. اکنون ترند تازه ای به شما توصیه می نماید یک پرتقال را زیر دوش بگیرید. دلیل آن چیست؟

چرا باید پرتقال را زیر دوش گرفت؟!

به گزارش خبرنگاران به نقل از جروزالم پست؛ از ماسک های موی ساخته شده از مواد مختلف گرفته تا دوش بسیار سرد افراد کار های مختلفی را زیر دوش در برنامه روزانه شان می گنجانند. اما چرا با یک پرتقال دوش بگیرید آن هم خوردن یک پرتقال؟

مفهوم ساده است: یک پرتقال بردارید، زیر دوش بگیرید، شیر آب را باز کنید و پوست کردن و خوردن پرتقال را شروع کنید. معین نیست چه کسی اولین بار آزمایش این نوع دوش گرفتن را انجام داد، اما بعضی آن را به یک پست Reddit در سال 2015 میلادی از یک حساب کاربری حذف شده مرتبط می دانند که از آن تحت عنوان احساس خوب دوش گرفتن نارنجی یاد شده بود.

یک متخصص تغذیه به هافینگتون پست می گوید: بخار دوش آب گرم عطر پرتقال را تشدید می نماید و لذتبخش است.

با این وجود، فواید ظاهری خوردن پرتقال زیر دوش چیست؟ آیا مبنای علمی دارند؟ و آیا معایبی دارد؟ آلیسا نورتروپ متخصص تغذیه می گوید: ظاهرا گرمای دوش باعث افزایش بو و طعم پرتقال می گردد. پوست کندن پرتقال در یک دوش بخار به آزاد شدن رایحه انرژی بخش مرکبات معطر یاری می نماید. در نتیجه، حمام ممکن است بیش تر شبیه یک هتل مجلل یا یک سالن ماساژ بنظر برسد و بوی پرتقال می تواند بسیار لذتبخش باشد.

داون جکسون بلاتنر متخصص تغذیه به هافینگتون پست می گوید: رطوبت حمام ممکن است روغن های ضروری پرتقال را که مخصوصا هنگام پوست کندن آن آزاد می شوند گرفته و بو را در فضای کوچک حمام پخش کند.

نورتروپ می گوید: خوردن پرتقال در حمام من را به یاد استفاده از روغن های ضروری در سونا یا قرار دادن برش های خیار روی چشمان در حمام بخار می اندازد. این می تواند یک کار روزانه را به یک تجربه معطر از مراقبت از خود تبدیل کند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1586

به "چرا باید پرتقال را زیر دوش گرفت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید پرتقال را زیر دوش گرفت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید