کشف 33 جهش در کروناویروس

به گزارش دکترای اقتصاد، دانشمندان چینی 33 جهش کروناویروس را کشف کردند و به سازندگان واکسن کووید-19 هشدار دادند که باید تأثیر این جهش ها را برای جلوگیری از بروز مسائل احتمالی در نظر بگیرند.

کشف 33 جهش در کروناویروس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسکای نیوز، دانشمندان در چین بیش از 30 جهش را در کروناویروس جدید کشف کرده اند که به گفته آنها ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا این ویروس در مناطق خاصی از جهان کشنده تر بوده است.

محققان دانشگاه ژجیانگ می گویند شواهد مستقیمی دارند مبنی بر اینکه کروناویروس جدید دچار جهش هایی شده است که قادر به تغییر قابل توجه بیماری زایی آن بوده است.

این مطالعه توسط گروهی از جمله پروفسور لی لانژوان یکی از دانشمندان برجسته چین که گفته می شود اولین متخصصی است که قرنطینه ووهان را پیشنهاد کرد، اجرا شده است.

نمونه ها از 11 بیمار بستری در بیمارستان های هانگژو واقع در 470 مایلی شرق ووهان و بین 22 ژانویه تا 4 فوریه در مرحله اولیه شیوع بیماری گرفته شد.

محققان با استفاده از توالی فوق عمیق، 33 جهش را در ویروس SARS-CoV-2 شناسایی کردند که 19 مورد از آنها جدید بود.

روزنامه South China Morning Post گزارش داده است که مرگبارترین جهش در بیماران این مطالعه در اغلب بیماران سراسر اروپا نیز یافت شده است.

این روزنامه می گوید در عین حال، سویه های خفیف تر این ویروس در بخش هایی از ایالات متحده از جمله ایالت واشنگتن دیده شده است.

براساس این مطالعه جدید، یک جهش کشف شده در پنج بیمار درگیر در این مطالعه، قبلاً فقط در یک بیمار در استرالیا دیده شده بود.

محققان می گویند این یافته ها نشان می دهد تنوع واقعی سویه های ویروسی هنوز تا میزان زیادی ارزیابی نشده است.

محققان همچنین هشدار دادند که سازندگان واکسن باید تأثیر این جهش های زیاد را برای جلوگیری از عدم موفقیت های احتمالی در نظر داشته باشند.

در این تحقیق محققان بار ویروسی -یعنی مقدار ویروس- را در سلول های انسانی بعد از یک، دو، چهار و هشت ساعت و همچنین روز بعد و 48 ساعت بعد ارزیابی کردند. دانشمندان دریافتند که تهاجمی ترین سویه ها تا بیش از 270 برابر، بار ویروسی بیشتری نسبت به خفیف ترین سویه ها ایجاد می کنند.

پروفسور لی و همکارانش گفتند که یافته های آنها همچنین نشان می دهد که بار ویروسی بالاتر منجر به مرگ و میر سلولی بالاتری می شود.

10 نفر از 11 بیمار درگیر در این مطالعه که شامل هشت مرد و سه زن بین چهار ماهه تا 71 ساله بودند، دارای علائم متوسط یا شدیدی از کووید-19 بودند و طبق تحقیقاتی که در پایگاه medRxiv منتشر شده است، همه آنها بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 325

به "کشف 33 جهش در کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 33 جهش در کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید