گزینه نامزدی سیمرغ ، مرور بازی نسرین مقانلو در سریال دل و فیلم خون شد

به گزارش دکترای اقتصاد، نسرین مقانلو با بازی در دو نقش متفاوت در سریال دل و فیلم سینمایی خون شد فصلی تازه در کارنامه حرفه ای خود رقم زده است.

گزینه نامزدی سیمرغ ، مرور بازی نسرین مقانلو در سریال دل و فیلم خون شد

خبرنگاران - علی رضایی: ستاره سینمای ایران در سال های آغازین دهه 70 بازیگری است که با ملودرام پرفروش امید (حبیب کاوش) به شهرت رسید و در همسر (مهدی فخیم زاده) در نقش مکمل (مامور پلیس) توانایی هایش را نشان داد. در سال هایی که نیکی کریمی با عروس به پدیده تبدیل شده بود، سخت بود تا یک بازیگر زن دیگر به شهرت و محبوبیت برسد، به همین دلیل فرایند فعالیت مقانلو آن گونه که انتظار می رفت پیش نرفت.

بازی خوبش در قربانی کمتر دیده شد و وقتی در مهمان مامان با داریوش مهرجویی همکاری کرد، هیات داوران ساده از کنار بازی هنرمندانه اش در نقش مکمل این فیلم پربازیگر گذشت. همکاری با تهمینه میلانی در سوپراستار یکی دیگر از نقاط عطف کارنامه مقانلو است. فیلم درباره زندگی یک سوپراستار به نام کورش زند (شهاب حسینی) است و نسرین مقانلو یکی از شخصیت های مهم که حضوری کوتاه مقابل دوربین دارد اما همین سکانس های مختصر به خاطر توانایی او در نمایش عواطف زنانه، از بخش های جذاب فیلم است.

مهاجرت مقانلو در جوانی و روزهایی که تازه وارد سینما شده بود، فرایند دیده شدن او را به تاخیر انداخت. وقتی دوباره به ایران بازگشت، بازیگر نقش های مکمل شده بود و دیگر فرصت کمتری برای بازی در نقش یک داشت. فعالیت های او در تلویزیون از دهه 80 بیشتر شد و توانست در تلویزیون فرصت بازی در نقش های مختلف را به دست آورد. مقانلو در همه این نقش ها قابل باور و بدون تصنع بازی کرده و نقطه درخشان این بخش از کارنامه او همکاری با داوود میرباقری در مختارنامه است.

این نخستین نقش تاریخی مقانلو در یک پروژه عظیم و پربازیگر است و دستاوردی قابل توجه برای او داشته است. بازیگری که به واسطه چهره و ویژگی های ظاهری اش برای بازی در نقش زنان شهری و مدرن مناسب است، در مختارنامه نقشی را تجربه کرد که از او به یادگار خواهد ماند و حتی در پخش های مکرر این سریال، خسته کننده و تکراری نشده است.

امسال مقانلو پس از چند سال دوری از سینما فرصت همکاری با مسعود کیمیایی را یافت. کیمیایی کارگردانی است که اغلب بازیگرها در فیلم هایش به طور ویژه دیده می شوند. نقش مادرجون در خون شد فرصتی بود که کیمیایی در اختیار مقانلو گذاشت و او بسیار خوب از این فرصت استفاده کرد، به ویژه فصل تک گویی او که در ذهن تماشاگر باقی می ماند. این نقش می تواند فصلی تازه در کارنامه سینمایی مقانلو باشد و نامزدی سیمرغ بلورین را برای او به ارمغان بیاورد. اتفاقی که برای مریلا زارعی در سربازهای جمعه افتاد و خاستگاه بازیگری او را عوض کرد.

مقانلو در سریال دل که در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود هم نقشی خاص دارد؛ توران مادری است مقتدر، زنی ثروتمند و خودرای که نفوذی ویژه روی شوهرش اتابک (بیژن امکانیان) دارد. رابطه ویران این زوج و دسیسه های توران برای ازدواج آرش (حامد بهداد) این شخصیت را به منفی ترین شخصیت قصه تبدیل کرده است. مقانلو با تسلط این نقش را بازی کرده و اجازه داده شخصیت بعد پیدا کند و باورپذیر شود.

رابطه عاطفی او با رابی (مهراوه شریفی نیا) وجه خاکستری شخصیت را تقویت و بیننده را با توران همدل و همراه می کند. در کنار حامد بهداد که مهم ترین عامل دیده شدن سریال منوچهر هادی است، سعید راد، نسرین مقانلو و بیژن امکانیان با نقش آفرینی درست و بدون تصنع به دل وزن و اعتبار داده اند.

به نظر می رسد باید منتظر جشنواره فیلم فجر و اکران خون شد بمانیم. شاید این بار طلسم ناکامی های سینمایی مقانلو پس از بیش از دو دهه فعالیت باطل شود و او بازگشتی دوباره به سینما داشته باشد؛ بازگشت با نامزدی سیمرغ بلورین.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 128

به "گزینه نامزدی سیمرغ ، مرور بازی نسرین مقانلو در سریال دل و فیلم خون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه نامزدی سیمرغ ، مرور بازی نسرین مقانلو در سریال دل و فیلم خون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید