3 جاذبه تاریخی شگفت انگیز در گرجستان

به گزارش دکترای اقتصاد، یکی از کشورهای زیبای آسیا، یعنی گرجستان کشوری می باشد که در بخش شرقی دریای سیاه واقع شده است. گرجستان یکی از پرطرفدارترین کشورهای توریستی دنیاست و میلیون ها نفر سالانه به این کشور سفر می نمایند.

3 جاذبه تاریخی شگفت انگیز در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اقلیم گرجستان، کوهستانی و پرباران می باشد. غالب مردم گرجستان را مسیحیان آن تشکیل می دهند و 84 درصد آنان از نژاد گرجی دارند و به زبان گرجی سخن می گویند. این زبان خط ویژه خود را دارد.

با خبرنگاران همراه باشید تا با 3 جاذبه تاریخی گرجستان در این کشور آشنا شویم:

ناریکالا (نارین قلعه) در تفلیس

یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، ارگ نارین قلعه در تپه کالا در محله تفلیس قدیم قرار گرفته است که گرجی ها به آن ناریکالا می گویند. این بنا به احتمال زیاد در سده چهارم میلادی به وسیله ایرانی ها ساخته شده که نام قدیم آن شوریس تسیخه بوده است.

ناریکالا یا همان نارین قلعه، یکی از اصلی ترین مقاصدی که در تور گرجستان از آن بازدید می گردد؛ برترین و با اهمیت ترین قرارگاه پدافندی مرکز گرجستان می باشد و همه فرمانروایان در این محل به جمع می شده اند و مقر بسیار امنیتی و مهمی بوده است.

نوز میان بعضی از تاریخ نویسان در ساخت این قلعه کشمکش است چرا که بعضی معتقدند این قلعه شبیه به آتشکده های دوره ساسانی است و بی گمان مربوط به آن دوره است و بعضی دیگر این قلعه را مربوط به دوران امویان می دانند.

محله حمام های قدیمی در گرجستان

به رودخانه کورا که از سمت راست نزدیک بشوید می رسید به محله حمام های قدیمی در گرجستان که در آن می توانید از انواع چشمه های آب آن بهره ببرید. این حمام ها یکی از جاذبه های تاریخی پرطرفدار گرجستان هستند.

موزه استالین

موزه استالین، که در شهر گوری زادگاه استالین بنا شده است و در آن، عکس ها مکاتبات و اسناد مربوط به آن دوران، خانه زادگاه و زندگی استالین تا 4 سالگیش و جالب ترین آن که قطار مخصوص وی می باشد. اگر از این موزه در گرجستان بازدید کنید قطعا هدایت مفیدی برای آشنایی با قرن بیستم می شوید.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1068

به "3 جاذبه تاریخی شگفت انگیز در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 جاذبه تاریخی شگفت انگیز در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید