تور گرجستان ارزان: معرفی برترین موزه های تفلیس

به گزارش دکترای اقتصاد، آشنایی با موزه های تفلیس

تفلیس، مرکز گرجستان شهری بسیار مجذوب نماینده و تاریخی است و با دیدنی های بسیاری که دارد سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. تفلیس تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و همین موضوع باعث شده تا موزه های متعدد و بسیار غنی و جالبی در این شهر وجود داشته باشد. موزه ها همواره برترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک ملت هستند و در این مکان ها می توانید با رسم و رسوم، فرهنگ، لباس و پوشاک، هنر، موسیقی و سبک زندگی مردمان یک کشور آشنا شوید. تفلیس نیز به علت تاریخ غنی و پرحادثه ای که داشته موزه های زیادی دارد که هرکدام در یک زمینه خاص فعالیت می نمایند و به یک بعد از تاریخ این کشور می پردازند. در این مطلب قصد داریم برترین موزه های تفلیس را به شما معرفی کنیم تا اگر به این شهر زیبا سفر کردید بازدید از آن ها را هم در فهرست برنامه های خود قرار بدهید. این موزه ها طیف متنوعی از موزه های هنری، موزه های سیاسی، تاریخی و فرهنگی را شامل می شوند که با توجه به سلیقه و روحیاتتان می توانید در سفر به تفلیس از چند تا از آن ها بازدید کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور گرجستان ارزان: معرفی برترین موزه های تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

موزه گرجستان | Museum of Georgia

موزه گرجستان یکی از برترین موزه های تفلیس است که در طول سال میزبان چندین نمایشگاه دائمی است. اما مهم ترین و معروف ترین آن ها بدون شک نمایش گنجینه باستان شناسی است که بعضی از نفیس ترین و باارزش ترین زیورآلات و ابزارآلات طلا را که در جریان حفاری ها و اکتشافات باستانی کشف شده اند به نمایش می گذارد. بعضی از طلاهای مشکوفه به قرن سوم قبل از میلاد برمی گردند و از نظر باستان شناسی ارزش فوق العاده بالایی دارند.

  • آدرس: Museum of Georgia, 3, Rustaveli Ave., Tbilisi, Georgia

سالن نمایش اشغال شوروی | Soviet Occupation Exhibition Hall

نمایشگاه اشغال شوروی از سال 2006 تا به امروز در داخل مجموعه موزه گرجستان دایر است و اشیاء و محصولاتی متعلق به 70 سال حکومت شوروی در کشور را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. رژیم شوروی سابق از سال 1921 تا 1991 و زمان فروپاشی شوروی در گرجستان و تفلیس حاکم بوده است و تاثیر زیادی بر فرهنگ، آشپزی و تاریخ این کشور داشته است.

در این نمایشگاه می توانید اسناد و مدارک شوروی در خصوص شورشیان گرجی و شخصیت های مبارز سیاسی را ببینید که به علت اعتراض علیه شوروی به مرگ یا تبعید محکوم شده اند. در این بخش می توانید اسناد، احکام و دست نوشته ها و قوانینی را ببینید که در دوره شوروی در زمینه های فرهنگی و سیاسی وضع شده اند و در آن موقع اجرا می شده اند.

  • آدرس: Museum of Georgia, 3, Rustaveli Ave., Tbilisi, Georgia

خانه موزه الن آخولدیانی | Elene Akhvlediani House-Museum

یکی دیگر از موزه های تفلیس خانه موزه ای به نام الن آخوِلِدیانی است که در سال 1976 تاسیس شده است. در این خانه موزه آثار گرافیکی، تابلوهای نقاشی در سبک های مختلف، طرح های نمایشی، تصویرسازی های کتاب، آرشیوها و کلکسیون های شخصی و ابزارآلات عکاسی هنرمندان مشهور و شناخته شده گرجی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. الن آخولدیانی شخصی هنردوست و هنرمند بود و خانه اش را وقف این موزه نموده است. در خانه موزه آخولدیانی فضایی بسیار خاص و هنری حاکم است و جهت فرهنگی و هنری گرجستان، از دیروز تا امروز به نمایش درمی آید. اگر اهل هنر هستید و به بازدید از گالری های هنری و موزه های هنری علاقه مندید بازدید از این خانه موزه مطمئنا برایتان جالب و مجذوب کننده خواهد بود.

  • آدرس: Elene Akhvlediani House-Museum, 12, Leo Kiacheli St., Tbilisi, Georgia

موزه فضای باز قوم شناسی | Open Air Museum of Ethnography

موزه های قوم شناسی و مردم شناسی هم یکی از برترین مکان ها برای آشنا شدن با فرهنگ و رسم و رسوم و سبک زندگی مردم یک کشور به حساب می آیند. این بسیار جالب در منطقه ویک و در جاده نزدیک دریاچه لاک پشت تفلیس قرار گرفته و یک موزه فضای باز به شمار میرود. در این فضا حدود 70 نمونه از خانه های سنتی گرجی متعلق به دوره های مختلف و در مساحتی بالغ بر 65 هکتار قرار گرفته است. این موزه فرصتی بی نظیر و استثنائی برای آشنا شدن با سبک زندگی هر منطقه از گرجستان در چند ساعت است و با بازدید از خانه های این موزه می توانید اطلاعات بسیار خوبی راجع به سنت ها، معماری خانه ها و شیوه زندگی مردمان گرجی پیدا کنید. بازدید از موزه قوم شناسی یکی از برترین فعالیت های فرهنگی است که می توانید در سفر به تفلیس انجام دهید و پیشنهاد می کنیم برای آن که کامل از خانه های موزه تماشا کنید حداقل یک نصفه روز برای آن وقت بگذارید.

  • آدرس: Open Air Museum of Ethnography, Kus Tba St., Tbilisi, Georgia

خانه موزه موس تویدزه | Mose Toidze House-Museum

موس تیودزه نام یک هنرمند مشهور گرجی است که امروزه خانه اش به موزه تبدیل شده است. این موزه در سال 1986 و به وسیله وزارت فرهنگ گرجستان افتتاح شده است و در آن، آثار مختلف این هنرمند و سیر آغازین و تحول هنر مدرن در گرجستان را به نمایش می گذارد. در خانه موزه موس تویدزه حدود 373 قطعه تابلوی هنری متعلق به تویدزه وجود دارد که در سبک های نقاشی و گرافیکی مختلف خلق شده اند. بعلاوه ابزارآلات و اشیاء مختلف که فرایند سیر تاریخی هنر و فرهنگ مدرن گرجستان را نمایش می دهد هم در این موزه ارائه شده اند.

  • آدرس: Mose Toidze House-Museum, 12, Mitropan Lagidze St., Tbilisi, Georgia

کاخ هنر | Art Palace

کاخ هنر یکی دیگر از برترین موزه های تفلیس است که در ساختمانی باشکوه و تاریخی واقع شده و گذشته و سیر تحول هنر نمایش و تئاتر این کشور را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. در این موزه اشیاء و ابزارآلات مختلفی به نمایش درآمده که تاریخچه تئاتر، موسیقی، سینما و پایکوبی گرجستان را از گذشته تا به امروز در معرض نمایش قرار می دهد. در موزه کاخ هنر می توانید نمونه هایی از نقاشی های قرن هفدهم، مینیاتورهای نفیس و باارزش ایرانی، آثار هنرمندان قرن بیستم، دست نوشته ها و آثار فرانسوی و آلمانی، مجموعه ای از نامه های شخصی، آرشیو آثار و مطالب و دست نوشته های نویسندگان شناخته شده و مشهور و …وجود دارد. علاوه بر این، لباس ها و وسایل گریم تئاتر، وسایل شخصی و متعلقات یادگاری، آثار صوتی و تصویری و مجموعه های متنوعی از هنر تزئینی و … هم در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند که مطمئنا بازدید از آن ها بسیار جالب و آموزنده خواهد بود.

  • آدرس: Art Palace, 6, Kargareteli str., Tbilisi, Georgia

موزه ابریشم | State Silk Museum

موزه ابریشم یکی از برترین موزه های تفلیس و در واقع یکی از بزرگ ترین موزه های ابریشم در جهان است. در این موزه محصولات و ابزارآلات مختلفی از 63 کشور جهان به نمایش درآمده است. این موزه یک تفاوت عمده با موزه های ابریشم دیگر دارد و آن این است که بر خلاف آن ها که بیشتر پارچه، نسوج و محصولات ابریشمی را به نمایش می گذارند، در این موزه با نحوه فراوری ابریشم و تهیه نخ ابریشم از پیله کرم ابریشم هم آشنا خواهید شد. موزه ابریشم در عین حال که جالب است بسیار آموزنده هم هست و برای خانواده ها و بچه ها بسیار سودمند و مجذوب کننده خواهد بود.

بعلاوه کتابخانه ای نفیس در بخشی از این موزه وجود دارد که کتاب های نادر و کمیابی متعلق به قرن 18 و 19 را در خود جای داده است و به زبان های مختلف انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، مجارستانی، رومانیایی، چینی، فارسی، ژاپنی و عربی منتشر شده اند.

  • آدرس: State Silk Museum, 6, Giorgi Tsabadze St., Tbilisi, Georgia

چاپخانه سرَی استالین | Stalins secret publishing house

ژوزف استالین که اصالتی گرجی داشته، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها و چهره های قرن بیستم به شمار میرود. در مدت اقامتش در تفلیس، استالین یک چاپخانه زیرزمینی و مخفیانه تاسیس کرد که بسیاری از شب نامه ها و مقالات و خبرنامه های انقلابی و غیرقانونی را چاپ و منتشر می کرد. این چاپخانه نقش بسیار مهمی در انقلاب 1917 روسیه ایفا نموده است.

آن چه که در خصوص این چاپخانه سری حائز اهمیت است موقعیت قرارگیری آن است: این چاپخانه مهم و تاثیرگذار درست زیر یک منزل مسکونی قرار گرفته است و تنها راه ورود به چاپخانه پایین رفتن از تونلی 17 متری است. از آن جا تونل دیگری وجود دارد که در صورت خطر و مواقع اورژانسی افراد را به بیرون راهنمایی می نماید و راه خروج اضطراری محسوب می گردد. شوروی در همسایگی کشور ما قرار داشته و تحولات سیاسی اش تاثیر زیادی در فرایند تحولات تاریخی و سیاسی ما هم گذاشته است. این موزه یکی از برترین موزه های تفلیس است و بازدید از آن می تواند برای ما ایرانی ها بسیار جالب باشد.

  • آدرس: Stalins Secret Publishing House, 7, Kaspi St, Tbilisi, Georgia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1362

به "تور گرجستان ارزان: معرفی برترین موزه های تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: معرفی برترین موزه های تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید