جاذبه های گردشگری زاگرب، مرکز افسانه ای کرواسی

به گزارش دکترای اقتصاد، یکی از شهرهای توریستی دنیا که جاذبه های بسیاری را در خود دارد، زاگرب مرکز کرواسی است. این شهر شاید در میان دیگر شهرهای توریستی معروف دنیا شناخته شده نباشد، اما با این وجود جاذبه های گردشگری زاگرب بی نظیر هستند. در ادامه دیدنی های زاگرب به معرفی این شهر زیبا می پردازیم و بعلاوه با خرید در زاگرب نیز آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری زاگرب، مرکز افسانه ای کرواسی

معرفی

شهر زاگرب در قسمت شمال غربی کشور کرواسی قرار گرفته است، این شهر علاوه بر اینکه مرکز بوده، بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می گردد. کشور کرواسی به سواحل زیبایش، بسیار معروف است اما زاگرب شهری بوده که در آن هیچ ساحلی وجود ندارد. با وجود آنکه این شهر ساحل ندارد، اما دیدنی های زاگرب بسیار هستند که با بازدید از آن ها می توان با فرهنگ و تاریخ این شهر و کشور بیشتر آشنا شد. در ادامه با بعضی از جاذبه های گردشگری زاگرب آشنا می شویم.

کلیسای جامع زاگرب

زاگرب را بیشتر به کلیسای جامع آن می شناسند. این کلیسا، جاذبه اصلی این شهر بوده و اثر تاریخی بسیار مهمی است. کلیسای جامع زاگرب، هم نمای بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد و هم فضای داخلی دلربایی دارد. این کلیسا دارای دو برج بوده که این دو از دور دیده می شوند. بنای این کلیسای تاریخی، چندین و چند بار بازسازی و بازسازی شده و به عنوان یک بنای نئوگوتیک در بین دیدنی های زاگرب شناخته می گردد.

موزه روابط شکست خورده

یکی از موزه های زاگرب، موزه روابط شکست خورده است، این موزه نام بسیار عجیبی دارد. این موزه متعلق به وسایل شخصی از کل دنیا بوده که پشت هر کدام داستانی از روابط شکست خورده و عشق های نافرجام است. بازدید از این موزه با این موضوع بسیار جالب را حتما در سفر خود بگنجانید و آن را در بین دیدنی های زاگرب از دست ندهید.

محله بالای شهر

محله قدیمی شهر زاگرب، به نام محله بالای شهر است که در بالای تپه واقع شده است. در این محله از زاگرب می توان ساعت ها گشت و گذار کرد و از فضایی که در آن هستید، لذت ببرید. در این محله جاذبه های تاریخی بسیاری وجود دارد و ساختمان ها نمای قدیمی و ارتفاع بلندی دارند. خیابان ها و کوچه های این محله عرض بسیار کمی دارند و کف آن ها سنگ فرش است. از جمله مکان های دیدنی این محله، کلیسای سنت مارک است که از دور سقف آن تعیین بوده و خودنمایی می نماید. این محله شکل و ظاهر بسیار زیبا و دیدنی در بین جاذبه های گردشگری زاگرب دارند. برای اینکه وارد این محله شوید، می توانید از قطار کابلی یا پلکان بهره ببرید.

چشم زاگرب

اگر در پی مشاهده چشم انداز زیبا و دیدنی از شهر زاگرب هستید، چشم زاگرب را پیشنهاد می کنیم. از این سکو می توانید نمای 360 درجه ای از شهر، ساختمان ها و بام های زیبایشان را ببینید. از این سکو هم قسمت های قدیمی و قسمت های نو شهر تعیین هستند.

پارک ماکسیمیر

برای آنکه ساعاتی از شلوغی شهر دور باشید و از فضایی سبز و زیبا لذت ببرید، پارک ماکسیمیر را پیشنهاد می کنیم. این پارک را می توان قدیمی ترین پارک عمومی زاگرب دانست که در آن جاذبه های طبیعی بسیاری مانند رودخانه، سرچشمه و بعلاوه جاذبه های دیگری همانند باغ وحش زاگرب وجود دارد.

میدان کینگ تومیسلاو

کینگ تومیسلاو، اولین پادشاه کشور کرواسی بوده که به عنوان یادبودی از او بزرگترین میدان این شهر را که درست رو به ایستگاه قطار اصلی، واقع شده است به نام او گذاشته اند. در واقع این میدان زیبا را می توان یکی دیگر از مکان های استراحت در شهر نامید که در آن افراد بومی و گردشگران بسیاری حضور دارند و از این طریفق می توان برای خرید در زاگرب نیز اقدام کرد. این میدان را در فصل زمستان به صورت یک پیست اسکیت روباز می بینید که مکان بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. در این میدان می توان مجسمه کینگ تومیسلاو و عمارتی به نام Art Pavilion را دید که خود جاذبه های این شهر هستند. مسافران قطار با بیرون آمدن از ایستگاه، اولین چیزی که می بیننند این میدان بسیار زیبا و بزرگ است و به همین علت اولین دیدشان به شهر زاگرب بسیار خوب خواهد بود.

بازارچه Dolac

برترین مکان برای خرید در زاگرب، بازارچه Dolac هست. این بازارچه پر هیاهو برترین مکان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و مردم این شهر است. در سفر به زاگرب حتما به این بازارچه بروید چون با فرهنگ مردم از نزدیک آشنا می شوید و می توانید محصولات محلی کشاورزان این منطقه را که از برترین ها هستند را تهیه کنید.

خیابان Ilica

یکی از مکان هایی که برای خرید بسیار مناسب است و جز خیابان های اصلی برای این کار به حساب می آیند، خیابان Ilica است. در این خیابان می توانید انواع برندها را پیدا کنید و به طور کلی مرکز خرید بسیار جامعی است. در Ilica می توان رستوران ها و کافه های بسیاری را پیدا کرد که برای استراحت در این خیابان بسیار عالی هستند. این خیابان از میدان Ban Josip Jelačić آغاز می گردد و در منطقه Vrapče به انتها می رسد.

کافه کاوا تاوا

اگر در پی کافه ای خوب در این شهر هستید ما به شما کافه کاوا تاوا واقع در میدان Britanski را پیشنهاد می دهیم. در این کافه غذاها، شیرینی ها، خوراکی ها و نوشیدنی های بسیار خوشمزه و متنوعی سرو می شوند که به همین علت در کل شهر بسیار معروف هستند. غذاهایی در این کافه که بسیار مورد پسند مردم هستند، شامل صبحانه انگلیسی و ساندویچ های تست آن ها می گردد. اگر به این شهر زیبا و دیدنی سفر نموده اید و قصد خرید در زاگرب را داشتید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و از مکان های دیدنی که بازدید نموده اید برای ما بنویسید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1560

به "جاذبه های گردشگری زاگرب، مرکز افسانه ای کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری زاگرب، مرکز افسانه ای کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید