5 عادت اشتباه بعد از غذا خوردن

به گزارش دکترای اقتصاد، بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف نمایند، اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.

5 عادت اشتباه بعد از غذا خوردن

برای بهره مندی از سلامت کامل، نکات بسیاری وجود دارد که باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، رعایت شوند. برای مثال بسیاری از افراد عادات اشتباهی دارند که تکرار آن ها با گذشت زمان، سلامت افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد.

مثلا بعضی عادات هستند که افراد هرگز نباید بعد از غذا خوردن انجام دهند، چون در صورت رعایت نکردن این موارد به سلامت خود آسیب جدی می زنند. روزنامه orissapost چاپ هند در مطلبی به آنالیز این موضوع پرداخته که چرا نباید بعضی خوراکی ها و نوشیدنی ها را پس از وعده غذایی اصلی مصرف کرد:

- نوشیدن آب بلافاصله بعد از مصرف غذا توصیه نمی گردد. درصورتیکه فرد باید بلافاصله بعد از غذا خوردن آب بنوشد ضروری است از مصرف آب سرد خودداری کند. در واقع نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا می تواند فرآیند هضم غذا را مختل کند.

- بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف نمایند، اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.

- مصرف میوه و آب میوه برای سلامتی بسیار مفید است، اما تا چند ساعت بعد از غذا خوردن از مصرف میوه یا آب میوه خودداری کنید، زیرا فرایند هضم را متوقف می نماید.

- همچنین بلافاصله پس از صرف وعده نهار به انجام کار، پیاده روی یا کار های دیگر مشغول نشوید. بعد از خوردن غذا مدتی استراحت کنید پس از آن می توانید فعالیت داشته باشید.

- خوابیدن یا دراز کشیدن نیز پس از غذا خوردن توصیه نمی گردد. بسیاری از افراد عادت دارند کمی بعد از ناهار بخوابند، اما باید از این کار اجتناب گردد، زیرا به سیستم گوارش و بدن آسیب می زند.

منبع: فرادید
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 860

به "5 عادت اشتباه بعد از غذا خوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 عادت اشتباه بعد از غذا خوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید