شروع به کار فعالیت رسمی سامانه ایده های شهروندی

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس گروه شهرخلاق شهرداری مشهد گفت: نخستین جشنواره ایده های خلاق با موضوع حق تقدم، برای اولین بار به وسیله سامانه ایده های شهروندی ویژه شهروندان و کارکنان شهرداری مشهد شروع به کار کرد.

شروع به کار فعالیت رسمی سامانه ایده های شهروندی

به گزارش ازمحمد صفریان رئیس گروه شهرخلاق شهرداری مشهد با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت ایده شهروندی، در مورد مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره گفت: زمینه سازی برای افزایش مشارکت شهروندان و نخبگان در تصمیم گیری های مدیریت شهری، تقویت نوآوری و خلاقیت در میان شهروندان، شناخت، جمع آوری و به کارگیری ایده ها و راه حل های نوین حل مسائل شهری و افزایش تعلق خاطر به شهر و تقویت هویت شهری جزو مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

او اضافه کرد: تا پیش از این شهروندان به وسیله سامانه ایده شهر و کارکنان شهرداری به صورت فرآیندی می توانستند پیشنهاد های خود به وسیله سامانه نظام پیشنهادات ثبت نمایند، اما هم اکنون با تلفیق دو سامانه قبلی و شروع فعالیت رسمی سامانه ایده های شهروندی به صورت رسمی و سیستماتیک و با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، کارکنان و شهروندان در فاز اول به وسیله بخش جشنواره ها و تا یک ماه دیگر در فاز دوم به صورت فرآیندی و سیستماتیک می توانند پیشنهاد ها و ایده های خود را ثبت و از مزایای آن بهره مند شوند.

  • شروع طرح حق تقدم عابر پیاده از ابتدای مهر در مشهد
رئیس گروه شهرخلاق شهرداری مشهد در مورد مهمترین محور های موضوعی این جشنواره ادامه داد: موضوع اصلی این جشنواره حق تقدم بوده که ارائه ایده های خلاقانه پیرامون ایمنی شهر برای عابران پیاده، ارائه ایده های خلاقانه پیرامون فرهنگ سازی رعایت حق تقدم از سوی رانندگان و ترویج استفاده از خط عابرپیاده برای شهروندان جزو محور های موضوعی این جشنواره می باشد.

صفریان بیان نمود: تبدیل ایده ها و افکار اولیه در یک فرآیند مدون به طرح های اجرایی و کاربردی، مستند سازی ایده های خلاق و انتشار آنها، ایجاد آگاهی از دغدغه های مردم به ویژه در سطح محله ها نزد مدیریت شهری، ایجاد بانک اطلاعاتی از شهروندان فعال از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

او مهلت دریافت ایده ها برای شهروندان را 27 مهرماه 99 اعلام و توضیح داد: از بهترین ایده های دریافت شده در مورد موضوعات اعلام شده در جشنواره مزبور و برگزیدگان برتر در قالب جوایز نقدی جمعا به ارزش 50 میلیون تومان تقدیر خواهد شد.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 594

به "شروع به کار فعالیت رسمی سامانه ایده های شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار فعالیت رسمی سامانه ایده های شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید