اختصاص 90 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بالغ بر 90 میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت های گردشگری اختصاص می یابد.

اختصاص 90 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل

اکبر بهنامجو 12 تیر در جلسه تبادل قرارداد بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل بین جهاد دانشگاهی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اظهار کرد: اردبیل دارای ظرفیت های بی نظیر توریستی از جنوبی ترین نقطه تا شمالی ترین منطقه است که اختصاص اعتبارات مناسب برای رونق هرچه بیشتر توریستی در این استان منجر خواهد شد.

وی همچنین بخش موران و گرمی را دارای استعداد ویژه در اعتلای توریستی اعلام و اظهار داشت: در بازدیدی که از دریاچه شهرک شهید غفاری در شهرستان پارس آباد داشتیم، برنامه ریزی برای احیای این منطقه توریستی شروع شده که با جلوه خاص و طبیعت بی نظیر می تواند به یک منطقه بی بدیل در جذب توریست تبدیل گردد.

استاندار اردبیل اقدامات جهاد دانشگاهی را در راستای اعتلای صنعت توریستی در اردبیل مناسب اظهار داشت و گفت: پیش از این نیز طرح جامع توریستی با همکاری جهاد دانشگاهی تدوین شده بود که می تواند گفت 70 درصد کارهای اجرا شده در حوزه توریستی براساس یافته های این تحقیقات است.

بهنامجو همکاری جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی را در بازنگری طرح جامع توریستی ضروری خواند و اعلام کرد: یکی از محورهای توسعه استان اردبیل توریستی است که در این حوزه ضرورت دارد با یک برنامه ریزی میان مدت به شکل صحیح و درست حرکت کنیم تا استان در چهار سال آینده بتواند در بخش توریستی جهش واقعی را تجربه کند.

وی از تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های توریستی از محل سفر رئیس جمهور به اردبیل اطلاع داد و اعلام کرد: با این اعتبار زیرساخت های توریستی به ویژه کمربند طلایی سبلان که جزو برنامه های اصلی میراث فرهنگی در توسعه صنعت توریستی در اردبیل است، مراحل تکمیل خود را سپری خواهد نمود.

استاندار اردبیل همچنین راه اندازی هتل اسکول در اردبیل را یادآور شد و اعلام کرد: این طرح با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان و در راستای آموزش های نوین و مدرن در حوزه صنعت هتلداری به عنوان یک صنعت ظریف، لوکس و در عین حال پردرآمد اجرایی می گردد.

بهنامجو گفت: بازنگری طرح جامع توریستی اردبیل با همکاری جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی در شورای برنامه ریزی به عنوان یکی از مصوبات مهم مطرح خواهد شد تا این طرح وارد فاز اجرایی شده و اردبیل از نتایج آن بهره مند گردد.

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل ضمن قدردانی از کوشش های جهاددانشگاهی استان اردبیل در ارائه دقیق توضیح خدمات بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل، اظهار کرد: این توضیح خدمات به نحو مطلوب، کامل و دقیق توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل تنظیم و ارائه شده است.

نادر فلاحی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل بر ضرورت توسعه حوزه توریستی استان، یادآور شد: با توجه به توانمندی بالای جهاددانشگاهی اردبیل در انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی، بازنگری طرح جامع توریستی استان توسط این نهاد و با نظارت مدیر پروژه، استانداری اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان عملیاتی می گردد.

وی با بیان اینکه همدلی و عزم خوبی برای توسعه توریستی بین دستگاه های اجرایی استان اردبیل ایجاد شده است، اظهار داشت: ضروری است از ظرفیت های بومی استان در اجرای طرح های توسعه ای استفاده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل اضافه نمود: این طرح می تواند به شناسایی بسترهای جذب توریست در حوزه میراث فرهنگی و توریستی با توجه به ظرفیت های استان یاری کند.

انطباق اهداف طرح جامع توریستی با توانمندی های استان ضرورت دارد

در ادامه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن قدردانی از حسن اعتماد استاندار اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و دستگاه های اجرایی در واگذاری طرح های پژوهشی و آموزشی استان به این نهاد علمی، اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم کاری گزین، ماندگار و ارزشمندی را با تکیه بر ظرفیت های بدنه جهاددانشگاهی کشور در استان اردبیل ارائه کنیم .

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به تاکیدات استاندار اردبیل برای اجرای دقیق بازنگری طرح جامع توریستی استان، اضافه نمود: جهاددانشگاهی در این طرح علاوه بر انجام آسیب شناسی طرح جامع توریستی استان، به روز رسانی آمار و اطلاعات حوزه توریستی، تهیه نقشه از تمام ظرفیت های طبیعی و تاریخی استان در قالب سیستم GIS، ارائه برنامه های عملیاتی برای پروژه های شاخص استان به ویژه کمربند طلائی سبلان، آینده پژوهی برای ترسیم افق بیست ساله توریستی استان، ساماندهی توریستی الکترونیک، برندسازی و اتصال به بازار های بین المللی با توجه به موقعیت استثنائی استان در همجواری با جمهوری آذربایجان و منطقه CIS، نگاه ویژه ای به بخش های توریستی نوین چون توریستی ورزشی ، مذهبی و توریستی سلامت دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل های حوزه توریستی استان اردبیل با انطباق اهداف این طرح با توانمندی های توریستی استان می توان توسعه را در استان رقم زد، ادامه داد: در این طرح با چشم اندازی مناسب و شناخت نقاط قوت و ضعف منطقه می توان به توسعه متوازن در تمامی مناطق استان رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه بازنگری طرح جامع توریستی می تواند به عنوان یک سند بالادستی، اساس برنامه ریزی ها توسعه ای در استان باشد، اضافه نمود: این طرح تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، مالی و زیست محیطی توریستی را در بردارد و با توجه به اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم استان به شناسایی فرصت ها و تهدیدها میپردازد.

اوچی اردبیلی یادآور شد: اجرای بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل می تواند بستر مناسبی برای معرفی بسته های سرمایه گذاری برای مناطق مختلف استان فراهم نماید.

وی با بیان این که توریستی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل است، اضافه نمود: بازنگری طرح جامع توریستی اردبیل با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان اجرایی خواهد شد و به یقین نتایج خوبی را در توسعه صنعت توریستی استان به دنبال خواهد داشت.

همدلی دستگاهای اجرایی، نقطه عطفی برای اجرای طرح بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل

در مراسم امضای این طرح، مدیر طرح بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل اضافه نمود: همدلی مسوولان استان برای اجرای دقیق و بهره گیری از اساتید و کارشناسان بومی استان، نقطه عطف و قوت اجرای بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل است.

محمد تقی رهنمایی، ساماندهی فعالیت طرح های سرمایه گذاری توریستی را ضروری دانست و اظهار کرد: برای رونق هر چه بیشتر این بخش باید جاذبه هایی تعریف گردد که منحصر به فرد باشد که از جمله راهکارها در این زمینه تلفیق جاذبه های مختلف باهم است.

وی توضیح داد: در کنار قابلیت هایی که در حوزه توریستی استان معرفی شده و ظرفیت هایی که سایر استان ها از آن محروم هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

توسعه صنعت توریستی موجب ایجاد درآمد پایدار در استان می گردد

مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی در مراسم تبادل قرارداد بازنگری طرح جامع توریستی استان اظهار کرد: توسعه صنعت توریستی به ایجاد منابع درآمد پایدار برای استان اردبیل خواهد انجامید.

مهشید منزوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های استان در توسعه فعالیتها مهم و ارزشمند است، یادآور شد: جهادانشگاهی با بهره گیری از پتانسیل های خود خدمات ارزشمندی در حوزه های مختلف در سراسر کشور ارائه نموده و برای انجام ماموریت های جدید آمادگی دارد.

وی اعلام کرد: طرح جامع توریستی فرصت مطلوبی برای رفع سازی نواقص و مسائل این حوزه است و می تواند به توسعه استان اردبیل یاری کند.

در انتها این مراسم قرارداد اجرای طرح بازنگری طرح جامع توریستی استان اردبیل بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان به امضا رسید و مبادله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 459

به "اختصاص 90 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 90 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید