ایفای نقش دانشگاه ها در پاسخ گویی به احتیاج های کشور احتیاجمند روش های جدید است

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: لازم است دانشگاه ها به صورت گسترده تر در پاسخ گویی به احتیاج های کشور نقش ایفا نمایند که تحقق این هدف مستلزم روش ها و الگو های جدید است.

ایفای نقش دانشگاه ها در پاسخ گویی به احتیاج های کشور احتیاجمند روش های جدید است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در مورد استفاده از تجارب دانشمندان و اعضای هیئت علمی برتر در توسعه همکاری با جامعه و صنعت گفت: طی دهه های اخیر فرایند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است. خوشبختانه در این جهت دانشگاه ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده اند.

سیف توضیح داد: در حال حاضر با توجه به احتیاج ها و مسائل کشور، لازم است دانشگاه ها به صورت گسترده تر در پاسخ گویی به احتیاج های کشور نقش ایفا نموده و اثربخشی مناسبی در بهبود شرایط اجتماعی و مالی جامعه داشته باشند. مسلماً این هدف مستلزم روش ها و الگو های جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

وی با بیان اینکه درس آموخته ها و تجارب پیشکسوتان و دانشمندان برتر در این حوزه می تواند الگو های مناسبی در حوزه های مختلف مدیریتی و ساختار دانشگاه ها و مراکز علمی فراهم آورد، اضافه نمود: بدیهی است این گونه تجارب و پیشنهاد ها بایستی مورد تجزیه و تحلیل های کامل تر قرار گرفته و حسب شرایط و مأموریت های دانشگاه ها و مراکز علمی، نمونه هایی از آن ها به اجرا گذاشته شوند.

سیف اظهار کرد: شناسایی و مستندسازی این تجارب و درس آموخته ها می تواند در طبقه بندی محتوایی ذیل موانع و مسائل توسعه همکاری دانشگاه ها با جامعه و صنعت، تجارب پیروز موجود در کشور در حوزه همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت، روش های نوین و الگو های بین المللی در حوزه همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت و پیشنهادات در راستای افزایش اثربخشی دانشگاه ها در جامعه و صنعت بیان گردد.

مدیر کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در خاتمه خاطر نشان کرد: امید است با توجه بیشتر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی کشور به برطرف احتیاج ها و چالش های موجود در صنعت و جامعه، جهت همکاری های اثربخش دانشگاه ها هر روز گسترده تر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 955

به "ایفای نقش دانشگاه ها در پاسخ گویی به احتیاج های کشور احتیاجمند روش های جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایفای نقش دانشگاه ها در پاسخ گویی به احتیاج های کشور احتیاجمند روش های جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید