بازیگر هری پاتر به چه اختلالی مبتلا است؟

به گزارش دکترای اقتصاد، دیسپراکسی یک اختلال شایع است که حرکت و هماهنگی را تحت تأثیر قرار می دهد. دیسپراکسی که گاهی با نام اختلال هماهنگی رشدی شناخته می گردد، تأثیری بر هوش ندارد و می تواند هر فردی با هر اندازه توانایی ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد.

بازیگر هری پاتر به چه اختلالی مبتلا است؟

لیست سلبریتی های مبتلا به دیسپراکسی ثابت می نماید این اختلال نمی تواند مانع پیشرفت گردد. دنیل رادکلیف و کارا دلوین که به این اختلال دچارند، درباره آن به صراحت صحبت نموده اند.

دیسپراکسی یا کنش پریشی می تواند بر روی مهارت های هماهنگی اثر بگذارد و روشن نیست عامل ایجاد این اختلال چیست، با این حال، کارشناسان می گویند احتمال ابتلا به آن در افرادی که پیش از موعد به جهان آمده اند ممکن است بیشتر باشد. دیسپراکسی در مردان شایع تر است و اغلب ارثی است.

دیسپراکسی یا کنشی پریشی چیست؟

دیسپراکسی یک اختلال شایع است که حرکت و هماهنگی را تحت تأثیر قرار می دهد. دیسپراکسی که گاهی با نام اختلال هماهنگی رشدی شناخته می گردد، تأثیری بر هوش ندارد و می تواند هر فردی با هر اندازه توانایی ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد.

تأثیر اصلی آن در حین انجام هر وظیفه و کاری که به مهارت های هماهنگی احتیاج دارد، احساس می گردد. انجام کار های احتیاجمند تعادل، انجام ورزش یا یادگیری رانندگی می تواند برای مبتلایان این اختلال یک چالش باشد. دیسپراکسی می تواند بر روی مهارت های حرکتی ظریف مثل نوشتن یا استفاده از اجسام کوچک هم اثر بگذارد.

نشانه های دیسپراکسی

نشانه های دیسپراکسی می تواند در هر فردی متفاوت باشد و ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. دشواری در یادگیری می تواند حتی کار های روزمره را هم تبدیل به یک چالش کند. به گفته کارشناسان، دیسپراکسی ممکن است موارد زیر را تحت تأثیر قرار دهد:

هماهنگی، تعادل و حرکت

نحوه یادگیری مهارت های تازه، فکر کردن و به خاطر سپردن اطلاعات در محل کار و خانه

مهارت زندگی روزانه، مثل پوشیدن لباس یا آماده کردن غذا

توانایی نوشتن، تایپ کردن، رسم کردن و گرفتن اجسام کوچک

نحوه عملکرد در موقعیت های اجتماعی

نحوه برخورد با احساسات خود

مدیریت زمان، برنامه ریزی و مهارت های نظم بخشی شخصی

دنیل رادکلیف درباره اختلال خود چه گفته؟

این بازیگر 33 ساله انگلیسی با نقش هری پاتر در مجموعه فیلمی که بر اساس کتاب های جی. کی. رولینگ ساخته شده، شناخته می گردد. در سال 2001 وقتی برای بازی در اولین فیلم این مجموعه در نقش پسر یتیمی که در زیر پله زندگی می کرد، اما از قدرت های جادویی برخوردار بود، انتخاب شد، تنها 12 سال داشت.

رقابت تنگاتنگی بر سر این نقش وجود داشت و او برای کنار زدن رقبایش و تصاحب آن بر مشکل مهمی غلبه کرد.

دنیل رادکلیف در 19 سالگی فاش کرد که به دیسپراکسی مبتلا است. او در مصاحبه ای گفت که گاهی برای انجام کار های ساده ای مثل بستن بند کفش یا نوشتن یادداشت دچار مشکل می گردد. او در اینباره گفت: در مدرسه روز های سختی داشتم، از این جهت که در همه چیز بد بودم و هیچ استعداد مشخصی نداشتم.

مادر دنیل برای یاری به پسرش در غلبه بر چالش هایش او را در کلاس بازیگری ثبت نام کرد و از آن موقع آرزوی دنیل این شد که بازیگری حرفه ای گردد. در 9 سالگی اولین بار با نقش دیوید کاپرفیلد در فیلمی تلویزیونی به همین نام جلوی دوربین رفت و پس از آن هم در فیلمی سینمایی به نام خیاط پاناما (The Tailor of Panama) بازی کرد. بعد از این ها بود که برای بازی در نقش معروفش، هری پاتر انتخاب شد.

رادکلیف به طرفدارانش گفته دیسپراکسی هرگز مانع پیشرفتش نشده و این اختلال می تواند خلاقیت مبتلایان را بیشتر کند. او در سال 2014 در یک گفتگوی زنده به یک دختر 10 ساله مبتلا به دیسپراکسی گفت: اجازه نده متوقفت کند.

هیچ وقت مانع پیشرفت من نبوده و برخی از باهوش ترین کسانی که می شناسم به اختلالات یادگیری دچارند. اینکه برخی کار ها برای تو دشوارتر است، تو را فقط مصمم تر می نماید. تو سختکوش تر می شوی و خلاقیتت برای پیدا کردن راهکار برای مشکلاتت بیشتر می گردد.

منبع: بهارنیوز

منبع: فرادید
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1522

به "بازیگر هری پاتر به چه اختلالی مبتلا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر هری پاتر به چه اختلالی مبتلا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید