بایدن در تدارک اعمال اولین مجازات علیه روسیه است خبرنگاران

به گزارش دکترای اقتصاد، منابع مطلع گفتند، آمریکا در تدارک برای پاسخ به روسیه در رابطه با مسموم و زندانی کردن آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت این کشور بوده و انتظار می رود که در هفته های آینده تحریم هایی را با هم پیمانان اروپایی هماهنگ کند.

بایدن در تدارک اعمال اولین مجازات علیه روسیه است خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از پولتیکو، دولت دونالد ترامپ نیز در پاسخ به مسموم کردن آلکسی ناوالنی یک بسته تحریمها را آماده نموده بود اما تیم امنیت ملی جو بایدن خواهان در پیش دریافت جهت خودشان هستند.

منابع گفتند، این پاسخ متفاوت از اقدام دولت قبلی آمریکا است که بسته تحریم ها را بعد از مسمومیت ناوالنی آماده کرد اما هرگز آن را اجرا نکرد. این همچنین اولین اقدام عمده دولت جدید آمریکا در جوابگو کردن روسیه از بابت سواستفاده های حقوق بشری است؛ مساله ای که بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولتش به عنوان یک ستون مهم دستور کار سیاست خارجی خود فهرست نموده اند.

یک مقام ارشد دولت ضمن خودداری از اظهار نظر درباره جزئیات تعیین این پاسخ، تاکید نمود، ما گزینه های سیاسی موجود را در نظر داریم.

وی اضافه نمود: کافی است بگوییم که ما در مواجهه با این سواستفاده های حقوق بشری منفعل کنار نمی ایستیم.

منابع مطلع عنوان کردند، مساله مسموم کردن ناوالنی از سوی نیروهای امنیتی روسیه در ماه اوت گذشته و زندانی کردن اخیرش در مسکو به حد کافی برای توجیه کردن یک پاسخ حتی با وجود ادامه دار بودن فرایند بازبینی سیاست آمریکا در قبال روسیه فوریت داشته است.

چند کارشناس حوزه روسیه گفته اند آمریکا نباید بعد از آنکه دادگاهی در روسیه چند روز پیش راه را برای منتقل کردن ناوالنی به یک تبعیدگاه هموار کرد، منتظر پاسخ بماند.

ناوالنی 44 ساله اوت گذشته توسط ماده اعصاب نوویچوک، ماده مرگباری که از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به عنوان یک سلاح شیمیایی ممنوعه در نظر گرفته شده، مسموم شد. کرملین دست داشتنش در این اتفاق را رد کرد اما وزارت امور خارجه آمریکا علنا این حمله را در ماه دسامبر به سرویس امنیتی فدرال روسیه نسبت داد. ناوالنی بعد از چند ماه درمان در آلمان، معالجه شده و با هواپیما به مسکو بازگشت و در آنجا فورا از بابت اتهام نقض شرایط عفو مشروطش دستگیر شد. او اوایل ماه جاری میلادی به حدود سه سال زندان محکوم شد که این رخداد سبب راه افتادن اعتراضات گسترده در سراسر روسیه و محکومیتهای جامعه بین المللی شد.

به گفته دو منبع مطلع به دوران انتقال قدرت در آمریکا، در حالی که آنالیز کلی شورای امنیت ملی دولت جدید آمریکا در قبال روسیه هنوز تکمیل نشده، دولت بایدن در قبال مساله ناوالنی کار را از صفر آغاز نمی کند- او وارث یک بسته تحریمهای فراگیر از دولت قبلی شده که در طی فرآیند انتقال قدرت تحویل داده شده است. این بسته سه نوع مجازات را پیشنهاد داده است، تحریمهای مرتبط با قانون ماگنیتسکی علیه افرادی که ناوالنی را بازداشت کردند؛ تحریمهای مرتبط با قانون سال 1991 حذف جنگ و کنترل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی و همینطور تحریمهایی در ارتباط با دستور اجرایی 13382 که هدفش انسداد دارایی های اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و حامیان آنها است.

بسته تحریم های دولت ترامپ همچنین پیشنهاد لغو ویزا بعضی مقام های روسیه و محدود کردن صادرات بعضی اقلام با کارایی دوگانه به روسیه که قابل استفاده در فراوری تسلیحات کشتار جمعی باشند را داده است. هنوز تعیین نشده چرا این بسته تحریمهای پیشنهادی که به گفته مقامهای سابق اوایل ژانویه آماده اعمال بوده، در انتها دوره ریاست جمهوری ترامپ به بن بست خورده هر چند که این رئیس جمهور سابق از بابت اکراه در مجازات کرملین یا تقابل مستقیم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شهرت داشته و این بسته تحریمها نیز به تایید شدن توسط وی نیاز داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 917

به "بایدن در تدارک اعمال اولین مجازات علیه روسیه است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در تدارک اعمال اولین مجازات علیه روسیه است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید