برگزاری 2 بازی حساس در خوزستان، نفت آبادان راهی رفسنجان شد

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران، هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور امروز دهم بهمن ماه با برگزاری سه بازی در شهرهای مختلففپ آغاز می شود که در حساس ترین بازی روز نخست این هفته تیم های نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران از ساعت 15 امروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در برابر هم قرار می گیرند.

برگزاری 2 بازی حساس در خوزستان، نفت آبادان راهی رفسنجان شد

استقلال تهران که هم اکنون با 22 امتیاز مکان نخست جدول رده بندی را در اختیار دارد و پس از شکست هفته گذشته مقابل سایپا تهران، این هفته در شهر اولین ها به دنبال حفظ جایگاه خود است.

محمود فکری که به همراه نفت مسجدسلیمان به رقابت های لیگ برتر صعود کرد، این هفته در مقابل تیم سابق خود کار سختی را در پیش دارد؛ غیبت و مصدومیت بازیکنان کلیدی باعث شده است که سرمربی استقلال تهران این هفته تغییرات اساسی را در ترکیب تیمش به وجود آورد.

استقلال در این هفته بازیکنان مهمی را مثل مرادمند و دیاباته به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت؛ در غیاب مرادمند در خط دفاع شاید دانشگر و عارف غلامی در قلب خط دفاعی استقلال بازی کنند اما در خط حمله نیز مهدی قائدی در کنار ارسلان مطهری بازی خواهد کرد.

در آن سوی میدان تیم نفت مسجدسلیمان با حضور بازیکنان جوان و کم نام و نشان پای به عرصه مسابقات گذاشته است و برخلاف انتظارات تا این هفته نتایج مناسبی را کرده است.

مجتبی حسینی پیروز شده است که با کمترین امکانات و بودجه تیم خوبی را روانه رقابت ها کند؛ نفت مسجدسلیمان در خانه به راحتی امتیاز نمی دهد و تنها تیمی که توانسته با دست پر از این شهر برشود، تیم پیکان بوده است.

نفت مسجدسلیمان در بازی های خانگی از پرسپولیس مساوی گرفت و فولاد و سپاهان را شکست داد؛ نقطه قوت و رجحان آبی پوشان در خط حمله است و در صورت تغذیه شدن، قادر هستند که دروازه هر تیمی را باز کنند.

مهدی قائدی و امیر ارسالان مطهری درمجموع هفت گل برای تیم استقلال به ثمر رساندند؛ مدافعان نفت مسجدسلیمان نباید اجازه بدهند توپ های ارسالی هافبک های استقلال به مهاجمان این تیم برسند؛ قائدی در کنار هنر گلزنی با استفاده از سرعت و تکنیک خود فرصت گلزنی را برای همبازیان خود مهیا می کند.

هافبک های نفت مسجدسلیمان در بازی های گذشته نشان دادند که این قابلیت را دارند تا نبض بازی را مقابل هر تیمی در دست بگیرند؛ محمد بلبلی در نفت مسجدسلیمان نقش مهمی را ایفا می کند و به عنوان فرمانده در میانه میدان انجام وظیفه می کند؛ بلبلی برای این بازی از انگیزه بالایی برخوردار است چرا که بازیکنی که در ابتدای فصل از تیم استقلال تهران کنار گذاشته شد، دربازی فردا می خواهد ثابت کند که در موردش اشتباه کردند.

ساسان حسینی با ثمر رساندن چهار گل عصای دست سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در خط حمله بوده است؛ شاگردان فکری در هفته های گذاشته نشان دادند که در نیمه دوم نمی توانند نتایج به دست آورده را حفظ کنند و بیشترین گل ها را در این تیم دریافت کردند؛ نفت می تواند با اضافه کردن عناصر سرعتی و تکنیکی از این ضعف بزرگ حریف نهایت را استفاده کند.

با توجه به نزدیکی امتیازات تیم بالای جدول تساوی و شکست استقلال تهران در این بازی، باعث می شود که آبی پوشان پایتخت صدر جدول را از دست بدهد و برای باقی ماندن مردان فکری در مکان نخست جدول رده بندی راهی جز شکست تیم میزبان برای این تیم وجود ندارد.

صنعت نفت باید جبران کند

در دیگر بازی این هفته تیم صنعت نفت آبادان روز یازدهم بهمن در رفسنجان به مصاف تیم مس این شهر می فرایند.

شاگردان پورموسوی پس از کسب اولین شکست خانگی مقابل سپاهان اصفهان در هفته گذشته، این هفته برای جبران مافات به میدان می فرایند اما نبرد در مقابل تیم مس رفسنجان بازی راحتی برای طلایی پوشان نخواهد بود.

مس رفسنجان پس از نتایج ضعیف ابتدایی فصل اما چند هفته ای می شود که فرایند صعودی خوب خود را آغاز کرده است و هفته گذشته در بازی خارج از خانه، تیم پرقدرت پیکان تهران را شکست دادند.

مهم ترین مشکل تیم صنعت نفت آبادان برای بازی مقابل مس بازی روی زمین چمن مصنوعی در رفسنجان است و با توجه به اینکه نفرات نفت بازیکنی تکنیکی هستند و تخصص بر زمین بازی کردن دارند، امکان مصدومیت بازیکنان این تیم را بیشتر می کند.

پور موسوی برای این بازی علی عبدالله زاده، مهدی زبیدی، عبدالله ناصری و فاخر تهامی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد؛ نفت آبادان برای تداوم حضور در جمع تیم های صدر جدول راهی جز پیروزی در این بازی در پیش ندارد.

فولاد نیازمند تغییرات اساسی است

در آخرین بازی هفته سیزدهم نیز تیم های فولاد خوزستان و پیکان تهران از ساعت 17 و 10 دقیقه فردا در ورزشگاه فولاد خوزستان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

سرخ پوشان دیار کارون پس از اینکه هفته گذشته تیم انتهای جدول ماشین سازی تبریز را شکست دادند، این هفته میزبان تیم سخت کوش پیکان تهران خواهد بود؛ تیمی که در هفته دوازدهم مغلوب تیم مس رفسنجان شد.

شاگردان مهدی تارتار که با 16 امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارند، برای جبران شکست هفته قبل در اهواز حاضر خواهند شد.

فولاد خوزستان که این روزها با حاشیه ها داخلی و بیرونی فراوان روبرو شده است و احتمال کنار گذاشتن سعید آذری از باشگاه به گوش می رسد، برای رسیدن به ساحل آرامش به پیروزی در این بازی نیاز شدیدی دارند.

فولاد خوزستان که به تیمی از حضور هافبک های تدافعی تبدیل شده است برای انتقال توپ در میانه سه خطوط خود با مشکل روبه رو شده است و تنها تاکتیک این تیم شوت زدنی از راه دور شده است.

جواد نکونام اگر به دنبال بهتر شدن شرایط تیم تحت رهبری خود است باید در افکار خود تغییرات اساسی صورت بدهد.

به هر حال باید به انتظار انتها هفته سیزدهم نشست و دید که تیم های خوزستان در مقابل حریفان سرسخت جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا می دهند یا نه.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 854

به "برگزاری 2 بازی حساس در خوزستان، نفت آبادان راهی رفسنجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 2 بازی حساس در خوزستان، نفت آبادان راهی رفسنجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید