برترین مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان ، معرفی 10 مدل مقرون به صرفه

به گزارش دکترای اقتصاد، برای یافتن برترین مودم سیم کارتی برای دوربین لزوما نباید سراغ قوی ترین و سریع ترین مودم های بازار رفت؛ چون دوربین و کارتخوان و مصارف نظایر این ها، اینترنت سریعی نمی خواهند و صرفا باید دستگاه آنلاین باشد.

برترین مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان ، معرفی 10 مدل مقرون به صرفه

شما با بودجه ای 2 میلیون تومانی می توانید مودم مناسب دوربین نظارتی منزل یا مغازه یا دفتر کارتان را بخرید و اصلا پول هنگفتی برای یک مودم نپردازید.

از آن سو، نباید برای هر مودمی پول داد و جا دارد آنالیز کنید مودمی که می خواهید بخرید؛ چه مشخصاتی دارد و چه امکاناتی به شما می دهد؛ شاید خواستید لپ تاپ و گوشی را هم به اینترنت آن وصل کنید.

رجحانن مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان

وقتی به بازار می روید؛ همه می گویند هر چقدر پول بدهی، آش می خوری و جنس گران تر همواره کیفیت بهتری را خواهد داشت. این حرف تحقیقا درست است ولی یک فاکتور اصلی در انتخاب محصول برای کاربر که احتیاج کاربر است را نادیده می گیرد.

بنابراین همواره احتیاج کاربر است که باید مهم ترین فاکتور برای انتخاب محصول باشد.

بطور مثال؛ شما اگر به یک مودم فروشی بروید، قطعا تا 30 میلیون تومان مودم جلوی شما می گذارد و می گوید اگر سرعت و کیفیت بالا می خواهید؛ انتخابی جز این چند مدل نخواهید داشت.

اما فرض کنید کاربرد شما یک مودم ساده برای دستگاه کارت خوان فروشگاه تان یا اتصال دوربین های مدار بسته است.

آیا برای چنین کاربرد هایی احتیاجی به مودم های گران قیمت و با سرعت بالا داریم؟ قطعا خیر.

برای کاربردهایی مثل دوربین مدار بسته یا دستگاه کارت خوان و سایر کاربردهای مشابه آن، مودم های قدیمی CAT 4 هم کاملا پاسخگو خواهند بود.

بعلاوه باتوجه به اینکه مودم ها کالاهایی با طول عمر بالا هستند، خرید مودم های دست دوم هم برای کاهش قیمت انتخاب بسیار منطقی خواهد بود.

پس اگر می خواهید یک خرید منطقی و به قیمت برای مصارفی که گفتیم داشته باشید یا به زبان دیگر، رجحانن مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان را انتخاب کنید؛ تا انتهای این نوشتار همراه شبکه چی باشید:

10 مودم مقرون به صرفه ولی کاربردی بازار برای دوربین و کارتخوان و مصارف کم مصرف اینترنت

اینجا دیگر نمی خواهیم درباره مودم های سریع و چند میلیون تومانی بازار صحبت کنیم؛ بلکه بیشتر دنبال یافتن رجحانن پیشنهادات در میان مودم های 2 الی 3 میلیون تومانی هستیم:

مودم ایرانسل GP2101 (گرین پکت)

اگر ساکن شهری هستید که در آن آنتن TD-LTE ایرانسل نصب است، به جرات می توانم بگویم رجحانن انتخاب برای کارت خوان، مودم مودم ایرانسل / گرین پکت GP2101 خواهد بود.

این مودم طول عمر بسیار بالا و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. این مودم واقعا قطعی کمی دارد و این نکته بسیار مثبتی محسوب می گردد.

توجه داشته باشید نو این مودم پیدا نمی گردد اما می توانید دست دوم آن را بین 1 تا 1.5 میلیون تومان در دیوار پیدا کنید که کاملا مناسب است.

از جایی که این مودم یک مودم TD-LTE با باند 42 و 43 است، می توانید بسته های به صرفه ای برای آن بخرید که انتخاب آن را منطقی تر می نماید.

فقط اینکه این مودم از سیم کارت های FD-LTE پشتیبانی نمی نماید و برای مناطقی که باند 42 وجود ندارد هیچ استفاده ای نخواهد داشت.

ضعف دیگر این مودم این است که فقط یک خروجی LAN دارد ولی خوب برای یک کارتخوان کاملا مناسب است.

این مودم از رده CAT 4 است و بیشینه سرعت دانلود 120 مگابیت را پشتیبانی می نماید که برای مصارفی مانند کارتخوان کاملا عالی است.

  • آنالیز مودم ایرانسل / گرین پکت GP2101

مودم ایرانسل GP2101 PLUS (گرین پکت)

این مودم با مودم قبلی یعنی نسل قبلیش هیچ فرقی ندارد و همان کیفیت ساخت و مشخصات سخت افزاری و سرعت را دارد.

ولی شرکت گرین پکت در این مودم ضعف اصلی که تعداد پورت لن کم بود را پوشانده و الان 4 پورت لن در اختیار کاربر قرار می دهد.

بنابراین اگر چند دستگاه کارتخوان دارید، این مودم مناسب شما خواهد بود.

قابل ذکر است که این مودم هم از رده سرعتی CAT 4 با وای فای تک بانده است که مانند نسل پیشین خودش است.

  • آنالیز مودم ایرانسل / گرین پکت GP210 PLUS

مودم دی لینک DWR-M920

در ابتدا بگویم مودم دی لینک DWR-M920 یک مودم بسیار بد برای کاربردهای خانگی است و به هیچ عنوان برای استفاده درون خانه پیشنهاد نمی گردد.

ولی این دستگاه امکانات خوب نرم افزاری در بخش روتر به کاربر می دهد و آن را مناسب برای کاربرد دوربین مدار بسته نموده است.

این مودم از باندهای : B1/B3/B7/B8/B20/B28 در 4G پشتیبانی می نماید و باند 42 را ندارد. بنابراین فقط مناسب سیم کارت FD-LTE است که خوب برای کاربرد دوبین مدار بسته راضی نماینده است.

مودم دی لینک DWR-M920 از رده CAT 4 با پشتیبانی از حداکثر سرعت 150 مگابیت است.

یکی از مسائل اصلی مودم های دی لینک، ناسازگاری های مربوط به DNS با بعضی از اپراتورهاست که معمولا برطرف این ایرادها برای نصابان دوربین، مشکل بزرگی نیست.

دست دوم این مودم را هم می توانید زیر 2 میلیون تومان پیدا کنید که انتخاب خوبی خواهد بود.

  • آنالیز مودم دی لینک DWR-M920

مودم ایرانسل FD-i40 E2

مودم مودم ایرانسل FD-i40 E2 همانطور که از اسمش پیداست فقط باندهای FD یعنی 1، 3 و 7 را پشتیبانی می نماید و خبری از باند 42 نیست.

اما این مودم در حدود 2 سالی که در بازار است محبوبیت بسیاری را بین نصابان دوربین مدار بسته و بعلاوه کاربردهای مربوط به کارت خوان پیدا نموده است.

این مودم که مونتاژ ایران است واقعا مودم بی دردسری است و کافی است یک سیم کارت ایرانسل در روی آن بگذارید و سریع به اینترنت وصل می گردد.

بعلاوه امکانات مناسبی هم در پنل نرم افزاری ارائه می نماید که مناسب نصب دوربین خواهد بود.

این مودم هم در محدود قیمتی زیر 2 میلیون تومان بصورت نو و دست دوم می گردد پیدا کرد که تقریبا مناسب است.

مودم ایرانسل FD-i40 E2 از رده CAT 4 است و حداکثر سرعت 150 مگابیت دارد. نگران ایرانسل بودن آن هم نباشید چون براحتی آب خوردن آنلاک می گردد.

4 پورت لن و وای فای 2.4 گیگاهرتز نیز راه های ارتباطی این مودم هستند که برای این محدوده قیمتی کافی هستند.

  • آنالیز مودم ایرانسل FD-i40 E2

مودم ایرانسل FD-i40 B1/ یوتل L443

مودم ایرانسل FD-i40 B1 که همان مودم مونتاژ شده به وسیله یوتل به نام L443 است یکی از پرفروش ترین مودم های تاریخ بازار ایران است.

این مودم در حقیقت فراوری و طراحی شده به وسیله شرکت ZLT چین است که شرکت یوتل در ایران مونتاژ آن را بر عهده گرفته است.

از کیفیت ساخت بدنه بسیار پایین این مودم که بگذریم، مودم L433 به لحاظ طول عمر مودم خوبیست و خرابی زیادی نداشته است.

این مودم نیز فقط سیم کارت FD-LTE را پشتیبانی می نماید و گزینه خوبی برای دوربین مدار بسته و کارت خوان است.

این مودم هم قیمتی حدود 2 و زیر 2 میلیون تومان دارد که توصیه می کنیم دست دوم آن را خرید کنید که بسیار به صرفه تر خواهد بود.

4 پورت لن و وای فای 2.4 گیگاهرتز نیز راه های ارتباطی این مودم هستند که برای این محدوده قیمتی کافی هستند.

  • آنالیز مودم ایرانسل FD-i40 B1/ یوتل L443

مودم دی لینک DWR-M960/961

دو مدل 960 و 961 دی لینک را برای کاربران خانگی به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. ولی این 2 مدل برای دوربین مدار بسته بسیار خوب هستند.

حتی سعی کنید از این 2 مدل برای کارت خوان نیز استفاده نکنید چون به قیمتش نمیارزد.

بیشتر مودم های 960 و 961 بازار ایران استوک اماراتی هستند که به ایران راه پیدا نموده اند و در هنگام خرید حتما باید سالم بودن آنها مورد آنالیز دقیق قرار بگیرند.

از مزایای این 2 نسخه پشتیبانی از وای فای 2 بانده است که ممکن است برای بعضی ها ضروری باشد.

این مودم ها کلا TD-LTE را پشتیبانی نمی نمایند و فقط باندهای B1/B3/B5/B7/B8/B20 را دارند.

این مودم از رده CAT 6 با پشتیبانی از بیشینه سرعت 300 مگابیت است که البته طبق تست شخصی خودم هیچ فرقی با مودم های CAT 4 نداشتند و تجمیع فرکانس در مودم های دی لینک اصلا خوب انجام نمی گردد.

قیمت حدودی این 2 نسخه در بازار از زیر 2 میلیون آغاز می گردد به بالا که توصیه می کنیم فقط در صورتی که به بعضی از تنظیمات خاص احتیاج دارید به سراغ این مودم ها بروید.

ضمناً یادتان باشد نوی این مودم با این قیمتی که دارد شبیه یک شوخی است و اصلا سراغش هم نروید.

این مودم نیز 4 پورت لن دارد. در کل مودم های سیم کارتی دی لینک امکانات بسیار خوبی برای یک روتر دارند ولی به لحاظ مودم بودن بسیار ضعیف عمل می نمایند.

  • آنالیز مودم دی لینک DWR-M960/961

مودم نزتک 99DX

حقیقتش این است که مودم نزتک 99DX با قیمت فعلی و مشخصات سخت افزاری آن، ارزش خرید چندانی ندارد.

ولی اگر توانستید این مودم را بصورت دست دوم و با قیمت زیر 2 میلیون بخرید، انتخاب مناسبی برای کارت خوان خواهد بود.

این مودم رومیزی دارای یک ویژگی عالی است که یک باتری داخلی دارد و اگر برق فروشگاه شما برود، شما همچنان اینترنت خواهید داشت و بسیار مفید خواهد بود.

این مودم نیز فقط FD-LTE را ساپورت می نماید و خبری از TD-LTE نیست.

بعلاوه فقط یک پورت لن دارد که شاید برای خیلی ها مشکل ساز گردد.

به لحاظ سرعت نیز CAT 4 است و همان 150 مگابیت همیشگی مودم های مقرون به صرفه تر.

  • آنالیز مودم نزتک 99DX

مودم ایرانسل B5142 (هواوی)

دیگر مودم TD-LTE که دیگر نوی آن پیدا نمی گردد، مودم B5142 است که فراوری شده به وسیله هواوی است.

کیفیت ساخت این مودم عالی است و اگر با قیمت خوبی زیر 2 میلیون تومان این مودم را پیدا کردید، انتخاب بسیار مطمئنی برای کارت خوان خواهد بود.

این مودم یک مودم رومیزی TD-LTE در رده Cat4 با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه و 2 درگاه شبکه اترنت، یک درگاه RJ11 تلفن با وای فای تک بانده است.

این مودم FD-LTE را پشتیبانی نمی نماید و فقط باند 42 و 43 برای TD-LTE را دارد.

مودم ایرانسل TF-i60 B1

مودم ایرانسل TF-i60 B1 دیگر محصول یوتل در فهرست ماست که شاید کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، ولی امکانات خوبی برای استفاده های مربوط به کارت خوان و دوربین مدار بسته در اختیار کاربر قرار می دهد.

اول اینکه این مودم از رده CAT 6 است و 300 مگابیت را پشتیبانی می نماید که بسیار خوب است و کاربران نیز گزارش سرعت خوبی از این مودم داشته اند.

موضوع بعدی اینکه این مودم در نسل 4، فول باند محصوب می گردد و هم FD-LTE را پشتیبانی می نماید و هم TD-LTE که بسیار مناسب است.

بعلاوه مودم ایرانسل TF-i60 B1 که با نام های دیگر در اپراتورهای دیگر نیز موجود است، وای فای 2 بانده دارد که این هم امتیاز بسیار خوبی محسوب می گردد.

نوی این مودم قیمت حدودی زیر 3 میلیون دارد ولی با حدود 2 میلیون و یا اندکی بیشتر می توانید دست دوم آن را پیدا کنید که قیمت بسیار خوبی است.

  • آنالیز مودم ایرانسل TF-i60 B1

مودم ایرانسل TF-i60 E1

آخرین انتخاب ما در فهرست یعنی مودم ایرانسل TF-i60 E1 گران ترین مودمی است که به در این فهرست به شما پیشنهاد می دهیم و البته رجحانن مودم سیم کارتی برای دوربین به پیشنهاد ما است.

مودم TF-i60 E1 با نسخه B1 تفاوت های سخت افزاری آنچنانی ندارد ولی در عوض از کیفیت ساخت و بعلاوه پنل نرم افزاری بسیار پیشرفته تری برخوردار است.

این مودم نیز از رده CAT 6 با بیشینه سرعت 300 مگابیت است که از وای فای 2 باند نیز پشتیبانی می نماید.

مودم ایرانسل TF-i60 E1 همانطور که از اسمش پیداست هم باندهای FD-LTE را پشتیبانی می نماید و هم TD-LTE که مزیت خوبی برای این مودم مونتاژ داخل است.

رجحان دیگر E1 نسبت به B1 وجود 4 پورت لن گیگابیتی است که در B1 شاهد 2 عدد بودیم.

در نهایت این مودم را هم برای دوربین مدار بسته و هم کارت خوان می توان پیشنهاد داد و مودم کار راه اندازی است.

  • آنالیز مودم ایرانسل TF-i60 E1

آیا این مودم ها در خانه هم قابل استفاده هستند؟

حالا که تقریبا با رجحانن مودم سیم کارتی برای دوربین ها و دستگاه های پوز آشنا شدیم؛ یک سوال اساسی هم مطرح می گردد: آیا می گردد از این مودم ها برای اینترنت خانه هم استفاده کرد؟ جواب بله است.

اما تنها مودمی که در فهرست بالا ارزش استفاده در خانه را دارد؛ مودم ایرانسل TF-i60 E1 است که می تواند سرعت خوبی به شما بدهد.

در غیر این صورت اگر می خواهید برای خانه یا محل کار با چند کاربر، مودمی را انتخاب کنید، هیچ کدام از مودم های بالا به لحاظ سرعت و فناوری شما را راضی نخواهند کرد.

حتی توصیه می کنیم اگر الان نیز از این مودم ها استفاده می کنید، هرچه سریعتر با خرید مودم های جدیدتر، سرعت و کیفیت اینترنت خودتان را بالا ببرید.

برای خرید مودم های بسیار باکیفیت خانگی سری به نوشته های زیر در سایت شبکه چی بزنید.

اما هدف ما در این نوشتار معرفی مودم های مقرون به صرفه قیمتی بود که برای کاربردهای خاصی مانند دوربین مدار بسته و کارتخوان مناسب باشند.

بنابراین مودم هایی انتخاب شد که ارزش قیمتی خوبی داشته باشند. بطور مثال مودم های تی پی لینک به لحاظ امکانات و قیمت همخوانی ندارند و انتخاب های به صرفه ای نیستند.

در نهایت توصیه می کنیم حتما وابسته به احتیاج خود خرید کنید نه حرف های فروشندگان تا بیشترین رضایت را از خرید خود داشته باشید.

نظر شما چیست؟ کدام مودم بازار ایران ارزش خرید بالایی برای کاربردهایی مانند کارت خوان و دوربین مدار بسته دارد؟ نظرات گرانبهای خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات کاربران

+ رجحانن مودم سیم کارتی برای دوربین چه پیشنهاد می کنید؟

مودم ایرانسل E1 یا ایرانسل B1 با قیمت زیر 3 میلیون تومان

+ مودم TDLTE برای دوربین مداربسته و کارتخوان مناسب است؟

اینترنت TDLTE به علت مقرون به صرفه تر بودن نسبت به اینترنت موبایل و داشتن سرعتی حداقل بالاتر از 10 مگابیت، اتفاقا رجحانن انتخاب برای مصارفی مانند دوربین مداربسته و کارتخوان است.

+ مودم مقرون به صرفه زیر 2 میلیون تومان برای دوربین هست؟

عموما مودم های جیبی و ضعیفی در بازار زیر 2 میلیون تومان هست اما خریدشان برای مصارف ذکر شده چندان پیشنهاد نمی گردد.

+ خرید مودم 4G برای دوربین نظارتی یا اتصال به پوز کافی است؟

بله؛ مودم سیم کارت 4G یا اصطلاحا رده LTE Cat 4 برای این کارها کفایت می نماید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 مرداد 1403 بروزرسانی: 6 مرداد 1403 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1685

به "برترین مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان ، معرفی 10 مدل مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مودم سیم کارتی برای دوربین مداربسته و کارتخوان ، معرفی 10 مدل مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید