تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین ، مشارکت 16 هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید

به گزارش دکترای اقتصاد، قائم مقام وزیر صنعت از حضور 16هزار واحد صنفی برای توزیع کالای مورد احتیاج مردم در ایام پایانی سال اطلاع داد و گفت: اصناف، فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار سه رکن توزیعی کالا برای تنظیم بازار هستند.

تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین ، مشارکت 16 هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی در مورد برنامه های وزارت صنعت برای توزیع کالا در ایام خاتمهی سال، گفت: دومین رکن برنامه های تنظیم بازار که پس از تأمین کالا به آن توجه شده موضوع توزیع درست و بموقع اقلام مورد احتیاج مردم در این ایام است.

وی با بیان اینکه توزیع کالا در سه بخش دنبال می گردد، گفت: بخشی از کار توزیع کالا به اصناف محول شده که شبکه توزیع مطمئنی به شمار می فرایند. بر اساس آخرین آمارها، بیش از 16 هزار واحد صنفی برای فروش فوق العاده خاتمه سال در حال آماده شدن هستند که با موضوع اتاق اصناف، برنامه مرتبط با آن عملیاتی می گردد.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: واحد های صنفی قرار است حداقل 15 درصد تخفیف به روی کالا های خود اعمال و زمینه را برای تأمین مایحتاج مردم فراهم نمایند، بنابراین نه تن ها هیچ کالایی در ایام خاتمهی سال، گران نمی گردد؛ بلکه با همراهی و همکاری اصناف، حراج در سطح فروشگاه ها و واحد های صنفی نیز تدارک دیده شده است. همچنین به روی اقلامی همچون پوشاک که رقابت شدید و انباشت کالا وجود دارد، ممکن است تخفیف ها بعضاً از این هم بیشتر گردد.

مدرس خیابانی با یادآوری اینکه پوشاک جزو کالا های ممنوع وارداتی است، اعلام کرد: در حوزه پوشاک فراوری داخلی، انباشت و فراوانی کالا داریم، بنابراین مشخصاً در پوشاک به عنوان یکی از اقلام مهم مورد احتیاج مردم در شب عید، هیچ گونه افزایش قیمتی رخ نمی دهد و بلکه کاهش قیمت را هم تجربه خواهیم کرد.

وی در مورد یکی دیگر از بخش های توزیع اقلام در این ایام، توضیح داد: یکی دیگر از بازو های توانمند دولت در اجرای سیاست های تنظیم بازار شب عید و ایام ماه مبارک رمضان، فروشگاه های زنجیره ای هستند که امروز در تمامی آن ها از فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهفرایند گرفته تا افق کوروش و سایر فروشگاه ها، فروش های فوق العاده ای در حال اجرا است که این کار از 25 بهمن آغاز شده است و تا 15 فروردین ماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر صنعت با تأکید بر اینکه حتی این فروشگاه های زنجیره ای در حراج و نوع تخفیف ها از هم سبقت می گیرند، گفت: کنار این دو بخش برای توزیع، قرار بود نمایشگاه های بهاره نیز در 200 نقطه کشور برگزار گردد که در شرایط فعلی به دلیل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری، برگزاری همه نمایشگاه ها لغو شد؛ اما صنوف خودشان اقدام به فروش های فوق العاده نموده اند.

وی در مورد راه اندازی میادین میوه و تره بار در سایر استان ها نیز گفت: علی رغم ظرفیت بسیار خوبی که میادین میوه و تره بار در حوزه خدمات رسانی به مردم دارند، اما متأسفانه بسیاری از استانها، این امکان یعنی ایجاد میادین میوه و تره بار را ندارند و زیرساخت های لازم در آنجا مهیا نیست.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در تهران 250 میدان تره بار وجود دارد که تا خاتمه سال 5 میدان جدید نیز افتتاح خواهد شد، اعلام کرد: با توجه به اینکه میادین میوه و تره بار برای مردم و تأمین احتیاجشان کاربردی و مهم است، قصد داریم مدل سازمان میادین تهران را در کل استان های کشور اجرایی کنیم.

وی در خاتمه گفت: برای ایام خاتمهی سال نیز قرار است به سازمان میادین میوه و تره بار سهمیه کالا های اساسی به منظور عرضه مستقیم به مردم در راستای تأمین مایحتاجشان اختصاص داده گردد، که در این روز ها با توجه به افزایش تقاضا، این کار اجرا شده است و همه این اقدامات برای این است که مردم بدانند هیچ مسئله ای در تأمین کالا نداریم، زیرا چند برابر احتیاج مردم کالا وجود دارد و تا زمانی که بازار اشباع گردد، توزیع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 181

به "تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین ، مشارکت 16 هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای تا 15 فرودین ، مشارکت 16 هزار واحد صنفی برای فروش کالای شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید