تشدید بحران کرونا در کشورهای عربی

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرنا نوشت: ویروس کرونا با سرعت فزاینده ای در دنیا از جمله کشورهای عربی در حال انتشار است و شمار افراد مبتلا به آن به بیش از 376 هزار نفر رسیده است.

تشدید بحران کرونا در کشورهای عربی

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، چین با 81 هزار نفر مبتلا همچنان در صدر کشورهای درگیر واقع شده است و به دنبال آن ایتالیا با تقریبا 59 هزار بیمار در مرتبه دوم و آمریکا با بیش از 40 هزار مبتلا و 573 متوفی در مرتبه سوم اسپانیا در رتبه چهارم و آلمان در رتبه پنجم قرار گرفته اند.

در این میان بعضی از کشورهای عربی به جرگه کشورهای اعمال کننده قانون منع آمد و شد عمومی پیوستند و شماری از آنها نیز بیان کردند که علیه افراد غیرمتعهد نسبت به مقررات پزشکی و بهداشتی اقدامات قانونی اتخاذ خواهند کرد.

مصر

وزارت بهداشت مصر بیان کرد که با درگذشت پنج بیمار و ثبت 39 مورد جدید شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور به 366 نفر و افراد متوفی به 19 شخص رسیده است.

سودان

کمیته عالی اوضاع فوق العاده اداره بحران کرونا بیان کرد که قانون منع رفت و آمد در سراسر سودان از امروز سه شنبه از ساعت هشت شب تا شش صبح تا اطلاع ثانوی به اجرا درخواهد آمد و حرکت وسایل حمل و نقل عمومی میان شهرها از پنجشنبه آینده متوقف خواهد شد.

الجزایر

رادیو الجزایر بیان کرد که استان البلیده به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به مدت 10 روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

دولت الجزایر همچنین قانون ممنوعیت رفت و آمد در پایتخت را از ساعت هفت شب تا هفت صبح به اجرا درآورد و دستور بسته شدن قهوه خانه ها و رستوران ها و مراکز تجاری به استثنای نانواها و اغذیه فروش ها را صادر کرد.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب بیان کرد که با ثبت 28 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 143 نفر رسید و در این میان دو مورد بهبود یافتند و شمار افراد متوفی همچنان چهار نفر است.

تونس

وزارت بهداشت تونس بیان کرد که با ثبت 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ظرف 24 ساعت گذشته شمار افراد بیمار به 89 نفر رسید.

امارات

وزارت بهداشت امارات بیان کرد با ثبت 45 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 198 نفر رسید.

عربستان

مقامات سعودی بیان کردند کسانی که قانون منع آمد و شد اجرا شده به منظور پیشگیری از انتشار کرونا را نادیده می گیرند، به پرداخت 10 هزار ریال سعودی جریمه نقدی و بیست روز بازداشت محکوم خواهند شد.

همچنین وزارت بهداشت سعودی بیان کرد با ثبت 51 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 562 نفر رسیده است.

کویت

وزارت بهداشت کویت بیان کرد با ثبت دو مورد جدید شمار افراد مبتلا به 189 نفر رسید و تا کنون 30 بیمار بهبود یافته و 159 نفر همچنان در قرنطینه بسر می برند که در میان آنها پنج نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

اردن

اردن دیروز (دوشنبه) قانون منع آمد و شد را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد و وعده داد تا به منظور مهار ویروس کرونا مواد غذایی و کالاهای اساسی را در سراسر کشور تا درب منازل برساند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در اردن که جمعیت آن ده میلیون نفر است، ظرف یک هفته از شش مورد به 127 مورد افزایش یافت و تا کنون خبر درگذشت کسی در این رابطه گزارش نشده است .

اردن از شنبه گذشته بر اساس قانون شرایط فوق العاده در سراسر کشور قانون منع آمد و شد بیان کرد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور بیان کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 243

به "تشدید بحران کرونا در کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بحران کرونا در کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید