توجه به تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی بیش از هر دوره دیگر در آموزش و پرورش

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام سنجش صلاحیت معلمان به تصویب رسیده و قرار است به صورت پایلوت در استان سمنان اجرایی شود و رتبه بندی باید بر اساس این نظام انجام شود.

توجه به تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی بیش از هر دوره دیگر در آموزش و پرورش

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

سیدجواد حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی که 16 آذر ماه برگزار گشت، اظهار کرد: نظام سنجش صلاحیت معلمان توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است و گامی است تا رتبه بندی معلمان بر مبنای سنجش صلاحیت حرفه ای انجام شود.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان باید بر اساس عملکرد و توانمندی باشد رتبه بندی بر مبنای مدرک تحصیلی و یا سنوات، درست نیست، این ارزیابی و سنجش قابل قبول نیست.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است، گفت: مدرسه باید کانون تربیت باشد، رویکرد این مکان یادگیری است، آیا به واقع این گونه است؟ باید از شرایط تست گرایی و کنکور زدگی خارج شود.

وی با اشاره به تنوع 24 گانه در مدارس کشور گفت: این تنوع باید برچیده شود، باید یک مدرسه در جامعه باشد و در کلاس درس ترکیبی از دانش آموزان تیزهوش، با نیاز ویژه و یا سایر دانش آموزان کنار هم تحصیل کنند.

وی اظهارکرد: باید آموزش مناسب هر دانش آموز در کنار سایر دانش آموزان کلاس ارائه شود، باید معلم روش خاص یادگیری هر دانش آموز را برایش پیاده کند اما از آنجا که در این زمینه پیروز نبوده ایم، شاهد تنوع مدرسه ها هستیم.

وی گفت: جامعه های رشد یافته در پی توده گرایی و فراگیرسازی در آموزش هستند اما ما هنوز به دنبال نخبه گرایی هستیم، آنچه در مدرسه برای ارزیابی دانش آموزان از یادگیری شاهد هستیم، در واقع سنجش است ارزیابی محسوب نمی شود، با این شیوه، ارزیابی امکان پذیر نیست.

حسینی گفت: در دنیا، مناطق محروم، روستاها و مناطق کم برخوردار مورد توجه واقع شده است تا کیفیت آموزش ارتقا یابد، اما ما توجه خود را به مناطق برخوردار متمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی باید بیش از هر دوره تحصیلی مورد توجه باشد گفت: در جامعه رشد یافته، آموزش دوره ابتدایی بسیار دارای اهمیت بوده و توجه بر آن متمرکز است حال آن که ما به آموزش در سال های بزرگسال فرزندان تمرکز داریم.

معاون وزیر آموزش وپرورش استثنایی شرح داد: بیش از آنچه که آموزش در بزرگ سالی دارای اهمیت است، باید دوره ابتدایی را دریابیم.

سیستم گرمایش 282 مدرسه در خراسان شمالی استاندارد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در سال های اخیر، بودجه وزارت آموزش و پرورش افزایش چشمگیری داشته که این امر قابل تحسین است و نشان از توجه دولت به حوزه تعلیم و تربیت دارد.

احمد برادران اظهارکرد: با پیگیری های استاندار، اقدامات خوبی در زمینه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اجرا شده است.

وی گفت: با همت دولت تدبیر 45 مدرسه خشتی و گلی و 17 مدرسه سنگی استان برچیده شده است و مدارس مستحکم جایگزین آن شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، ساخت استخرهای ورزشی و خوابگاه های شبانه روزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه فضاهای آموزشی استان بیان نمود.

برادران گفت: یکی از موارد مهم در استان، ایمن سازی سامانه گرمایشی مدارس است که خراسان شمالی از استان های پیشتاز در این زمینه است.

وی با اشاره به حذف تمام بخاری های نفتی از مدارس سطح استان در سال 97، گفت: با حرکت جهادی، بخاری های نفتی از 345 مدرسه با هزار و 378 کلاس درس برچیده شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اضافه نمود: برای حذف بخاری های گازی از مدارس استان نیز اقدام شد و سیستم گرمایش هزار و 278کلاس درس در 282 مدرسه استاندارد شد.

برادران گفت: برچیدن بخاری های گازی از مدارس، در سطح کشور در دست پیگیری است اما خراسان شمالی که در سال 97 بخاری های نفتی را از مدارس برچیده بود، زودتر از سایر استان ها حذف بخاری های گازی را نیز محقق کرده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: غفلت از آموزش و پرورش به معنای غفلت از آینده کشور است.

180هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار معلم تحصیل می کنند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات عباس سعیدی تقدیر و مهدی مودی به عنوان رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 759

به "توجه به تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی بیش از هر دوره دیگر در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی بیش از هر دوره دیگر در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید