تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرد

به گزارش دکترای اقتصاد، گفته می گردد فردی که از او به عنوان معمار تحریم های ضدایرانی یاد می گردد، از تیم مذاکره کننده آمریکا در وین جدا شده است.

تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان بی سی نیوز به نقل از منابع مطلع از اعمال تغییر در تیم مذاکره نماینده آمریکا در وین اطلاع داد.

گفته می گردد ریچارد نفیو عضو کلیدی تیم آمریکا، برای عهده دار شدن نقشی دیگر در وزارت خارجه این کشور، از ادامه حضور در وین باز می ماند.

البته دو منبع مطلع گفته اند که نفیو و رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره جهت مذاکرات وین اختلاف نظر داشته اند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اسفند 99 و حدود دو ماه بعد از در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید، نفیو را به عنوان معاون رابرت اقتصادی برگزید.

نفیو از معماران شبکه تحریم های آمریکا علیه ایران در دولت اوباما و نویسنده کتاب هنر تحریم ها؛ نگاهی از درون میدان است. وی معتقد است که اِعمال تحریم باید سه ویژگی مهم داشته باشد: اول ایجاد رنج در جامعه هدف، دوم جلب اجماع دیگر دولت ها و سوم اثرگذاری بر تغییر رفتار دولت هدف.

داشتن این ویژگی ها و تجربیات از سوی نفیو موجب شد تا دیدگاه های متفاوتی درباره حضور او در تیم بایدن و تأثیری که وی می تواند بر پیشبرد سیاست های کاخ سفید در قبال ایران داشته باشد شکل بگیرد.

یک دیدگاه این بود که با توجه به تجربه نفیو، هدف انتصاب وی، هوشمندسازی تحریم های پیشین است، به این ترتیب که کدام تحریم ها به عنوان مشوق، لغو یا تعلیق شوند؟ کدام تحریم ها روی میز مذاکره قرار بگیرند؟ کدام تحریم ها هم چنان حفظ شوند؟

دیدگاه دیگر این بود که هر کس ساختمانی را ویران نموده است، بخوبی می داند که چگونه آن را ترمیم کند.

آن موقع مانور رسانه های غربی بر روی این موضوع بود که رابرت اقتصادی در قبال اعمال تحریم های ایران چندان سرسخت نیست حال آنکه انتخاب نفیو به عنوان معاون وی سبب شکل گرفتن این سوال در فکر می گردد که چطور ممکن است که دو فرد با دیدگاه های متفاوت در یک موضوع خاص، با یکدیگر همکاری نمایند؟

نفیو زمانی مدعی شده بود که تحریم ها می تواند بخش مفیدی از سیاست خارجی باشد، اما تنها در صورت ادغام در یک استراتژی کامل و آن هم با در نظر گرفتن جنبه های دیپلماسی، همکاری بین المللی و تقویت فشار.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1366

به "تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید