ثروت ایلان ماسک از فراوری ناخالص داخلی کشوری با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شد

به گزارش دکترای اقتصاد، ثروت ایلان ماسک حالا از 300 میلیارد دلار هم گذشت و از فراوری ناخالص داخلی بعضی کشورها ازجمله پاکستان با 280 میلیارد دلار فراتر رفت.

ثروت ایلان ماسک از فراوری ناخالص داخلی کشوری با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شد

بنیان گذار تسلا و اسپیس ایکس اکنون به نخستین فردی تبدیل شده که ثروتی بیش از 300 میلیارد دلار دارد.

بر اساس لیست ثروتمندان بلومبرگ، ثروت خالص ایلان ماسک اکنون به 314 میلیارد دلار رسیده و از هفته های گذشته همچنان فرایند صعودی خود را حفظ نموده است.

این میلیاردر 50 ساله 20 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و بدین ترتیب رشد ارزش این کمپانی تأثیر زیادی بر ثروت او دارد. در هفته های گذشته سهام تسلا پس از امضای قرارداد فروش 100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی به یک شرکت اجاره خودرو، رشد چشمگیری را تجربه کرد و از 1 تریلیون دلار گذشت.

اکنون ثروت مدیرعامل تسلا از ارزش مجموع شرکت های فورد، جنرال موتورز و فولکس واگن بیشتر شده است. او بعلاوه از پی پال که خودش تأسیس نموده بود و نتفلیکس هم پیشی گرفته است.

بر اساس لیست میلیاردرهای بلومبرگ ثروت او حالا 100 میلیارد بیش از دومین فرد ثروتمند، یعنی جف بزوس مدیرعامل بلو اوریجین با ثروتی معادل 195 میلیارد دلار است.

نکته جالب توجه دیگر مقایسه ای است که ادوارد لوک درباره ثروت ایلان ماسک انجام داده و آن را در کنار فراوری ناخالص داخلی پاکستان قرار داده است. به گفته او ثروت ماسک حالا از فراوری ناخالص داخلی این کشور با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شده است.

نه تنها پاکستان، بلکه ثروت ایلان ماسک اکنون از فراوری ناخالص داخلی مصر، پرتغال، جمهوری چک، یونان، قطر و فنلاند هم بیشتر شده است.

در مقایسه ای دیگر می توان گفت که ارزش ثروت مدیرعامل تسلا از تویوتا، دومین خودروساز بزرگ دنیا با 283 میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

تسلا تا دو سوم از ثروت شخصی ایلان ماسک را به خود اختصاص داده است و از سویی بخش زیادی از ثروت او هم از بازار تسلا تشکیل شده است.

در سال های اخیر اقبال عمومی به خودروهای الکتریکی افزایش یافته و همین امر باعث رشد 45 درصدی ارزش سهام تسلا در سال 2021 شد که ثروت مدیرعامل شرکت را 119 میلیارد دلار افزایش داده است.

ثروت او به میزان افزایش یافته که مدیر برنامه دنیای غذا اعلام نمود 6 میلیارد دلار از آن می تواند مشکل گرسنگی را در دنیا حال کند. موضوعی که ایلان ماسک درپاسخ به آن اعلام نمود اگر در این زمینه راهکاری عملی ارائه گردد حاضر است آن را اجرایی کند.

منبع : Tech Outlook

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1458

به "ثروت ایلان ماسک از فراوری ناخالص داخلی کشوری با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ثروت ایلان ماسک از فراوری ناخالص داخلی کشوری با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت ایلان ماسک از فراوری ناخالص داخلی کشوری با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید