دردسر تازه برای ایلان ماسک ، ممنوعیت تبلیغ خودران های تسلا در کالیفرنیا

به گزارش دکترای اقتصاد، قانون تازه کالیفرنیا، کمپانی تسلا متعلق ایلان ماسک را از تبلیغ وسایل نقلیه برقی خود با عنوان خودروهای خودران کامل با این ادعا که زبان این تبلیغات فریبنده است، منع می نماید.

دردسر تازه برای ایلان ماسک ، ممنوعیت تبلیغ خودران های تسلا در کالیفرنیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، لایحه شماره 1398 سنای کالیفرنیا که اشاره به منع تبلغات خودروهای کاملا خودران تسلا دارد، به وسیله گاوین نیوسام فرماندار این استان به قانون تبدیل شده و بازاریابی ویژگی های نرم افزاری خودروسازان برقی را در بعضی مدل ها هدف قرار می دهد. این به آن معناست که از نظر قانونگذاران استان کالیفرنیا تبلیغات درباره خودروهایی که عنوان می گردد می توانند کاملا خودران باشند، فریبنده است و چنین ادعایی صحت ندارد.

لایحه ای که به تازگی تصویب شده ، از اقدام هر سازنده یا فروشنده ای از تبلیغات گمراه نماینده ویژگی های خودروهای کاملا خودران جلوگیری می نماید.

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا پیشتر قوانینی برای ممنوعیت تبلیغات نادرست در خصوص خودروهای خودران وضع نموده بود، اما یکی از حامیان این لایحه گفت که عدم اجرای این قوانین باعث شده تا قانونگذاران کالیفرنیا نسبت به تصویب این لایحه تازه اقدام نمایند.

حوادثی که اخیرا در شهر سانفرانسیسکو اتفاق افتاده در طرح این لایحه و تصویب آن در سنای کالیفرنیا موثر بوده است. پیشتر یک راننده تسلا فناوری خودران این خودروها را مقصر ایحاد تصادف زنجیره وار 8 خودرو در پل خلیج سانفرانسیسکو در روز شکرگزاری دانسته بود. این حادثه منجر به انتقال دو نفر به بیمارستان و مداوای 16 نفر دیگر به علت جراحات در محل شد. البته این تصادف زنجیره ای تلفاتی در پی نداشت.

کمپانی تسلا علیه این لایحه لابی نموده و استدلال نموده بود که قبلا مشتریان را از محدودیت های فناوری خودروهای کاملا خودران مطلع می نماید.

دارندگان تسلا در ایالات متحده باید 15 هزار دلار اضافی برای نرم افزار کامل خودران بپردازند و این نرم افزار باید حداقل 80 امتیاز ایمنی داشته باشند. با این حال، ماسک اخیرا اعلام نمود که اکنون هر کسی در آمریکای شمالی می تواند نرم افزار خودروهای کاملا خودران را درخواست کند.

بعلاوه به رانندگان گفته می گردد که صرف نظر از قابلیت های نرم افزار، باید همواره حواسشان به جاده باشد و هر لحظه آماده گرفتن فرمان باشند.

در ماه ژوئیه امسال، کمپانی تسلا فاش کرد که از زمان راه اندازی نسخه بتای نرم افزار خودران کامل در سال 2020، در مجموع 35 میلیون مایل به وسیله خودروهای خودران طی شده است و این تعداد مطمئنا اکنون افزایش یافته است. این نرم افزار که به وسیله هوش مصنوعی و دوربین های متعدد پشتیبانی می گردد، در آن موقع به وسیله بیش از 100 هزار مالک خودرو در آمریکای شمالی استفاده می شد.

به نظر می رسد اتفاقاتی که اخیرا درباره خودروهای کاملا خودران تسلا، اتفاق افتاده بر کاهش سهام این خودروساز بزرگ در بازار تاثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

  • غول تازه تسلا به بازار می آید | خودرویی با باتری های اعجاب انگیز

قیمت سهام تسلا در نوامبر سال 2021 به بالاترین رقم تاریخی خود و بیش از 414 دلار رسید. از آن موقع تا امروز سهام این کمپانی، 70 درصد کاهش یافته و به 123.15 دلار رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1570

به "دردسر تازه برای ایلان ماسک ، ممنوعیت تبلیغ خودران های تسلا در کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر تازه برای ایلان ماسک ، ممنوعیت تبلیغ خودران های تسلا در کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید