خبرنگاران طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در 253 هکتار از اراضی قزوین اجرا شد

به گزارش دکترای اقتصاد، قزوین - خبرنگاران - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی طی یک سال گذشته در سطح 253 هکتار از اراضی شیب دار این استان اجرایی شد.

خبرنگاران طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در 253 هکتار از اراضی قزوین اجرا شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبری توضیح داد: در راستای اجرای این طرح بیش از 170 هکتار از این اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص پیدا نموده است.

به گفته وی، از میزان سطح کشت گیاهان دارویی، 145 هکتار به کشت زیره سبز دیم، 23 هکتار کشت گل محمدی و 2 هکتار کشت گل گاو زبان رفته است.

وی گفت: همچنین طرح احداث و توسعه باغات در سطح 83 هکتار اراضی شیب دار اجرا شد که این طرح شامل 21 هکتار باغ دیم بادام ،42 هکتار باغ فندق و 20 هکتار باغ انگور بوده است.

اکبری ادامه داد: استان قزوین بستر مناسبی را برای توسعه کشت گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیب دار دارد و از این رو احداث باغات بادام، انگور، فندق، گل محمدی، گل گاو زبان، سماق، زرشک و زیره (آبی و دیم) در مناطق مستعد در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

وی ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره روان آب ها و سیلاب، یاری به پایداری محیط زیست، جلوگیری از فراوری ریزگردها، تغییر آب و هوایی منطقه ای براساس استعداد هر منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیب دار عنوان نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 711

به "خبرنگاران طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در 253 هکتار از اراضی قزوین اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در 253 هکتار از اراضی قزوین اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید