خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان تاریخ انتخابات پارلمانی زودهنگام را اظهار داشت

به گزارش دکترای اقتصاد، مسکو - خبرنگاران - نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز 20 ماه ژوئن (30 خرداد ماه) را به عنوان زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور گفت.

خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان تاریخ انتخابات پارلمانی زودهنگام را اظهار داشت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاشینیان روز پنجشنبه گفت: ملاقاتم با گاگیک تساروکیان رهبر حزب ارمنستان سعادتمند (از احزاب مخالف دولت) به سرانجام رسید که در جریان آن خاطرنشان کردیم که بهترین راه برای خروج از شرایط کنونی سیاسی کشور، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام است.

وی همچنین گفت که با آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان و ادمون ماروکیان رهبر جناح پارلمانی حزب ارمنستان روشن ملاقات نموده است و پس از آن روز 20 ماه ژوئن سال 2021 را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص نموده است.

سرکیسیان رئیس جمهوری و پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شنبه گذشته ملاقات کردند و موضوع برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برای برون رفت از بحران سیاسی کشور را آنالیز کردند.

پاشینیان به دلیل رهبری خود در جنگ اخیر قره باغ و امضای آتش بس با جمهوری آذربایجان، تحت فشار شدید مخالفان قرار گرفته است. نیروهای ارمنی در این درگیری 44 روزه شکست خوردند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیستم آبان ماه گذشته بیانیه ای را در خصوص توقف جنگ در قره باغ امضا کردند که طی آن ایروان قسمت قابل توجهی از این منطقه و هفت منطقه دیگر را به باکو منتقل کرد. در مقابل، ارمنستان چیزی به جز سرانجام جنگ، که طی آن بیش از 2500 نفر را از دست داد، دریافت نکرد.

در ارمنستان امضای توافق نامه برای شهروندان این کشور دردناک بود و بلافاصله اعتراضات در کشور با شعار نیکول خیانتکار است، شروع شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان تاریخ انتخابات پارلمانی زودهنگام را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان تاریخ انتخابات پارلمانی زودهنگام را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید