خبرنگاران شرایط استان همدان در پی ریزش سنگین برف از زبان مدیرکل مدیریت بحران

به گزارش دکترای اقتصاد، همدان- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از انسداد چند راه فرعی و روستایی، بروز خسارت و قطعی شبکه برق در چند منطقه استان همدان به علت ریزش برف سنگین و وزش باد اطلاع داد.

خبرنگاران شرایط استان همدان در پی ریزش سنگین برف از زبان مدیرکل مدیریت بحران

علیمردان طالبی پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر بارش برف در شهرستان همدان قطع شده اما شاهد وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات هستیم با این وجود همه راستاهای ارتباطی این شهرستان باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه نمود: در شهرستان ملایر با وجود قطع شدن بارش ها در بعضی از راه های روستایی تردد به کُندی صورت می گیرد که در حال پیگیری برای بازگشایی این راه ها هستیم.

طالبی ادامه داد: در منطقه زمان آباد و کمری شهرستان ملایر مشکل قطع سیم های برق و کنسول وجود دارد که تیم هایی در حال برطرف این مشکل هستند؛ نقص فنی منجر به قطع جزیی برق در اوچ تپه شده که در حال برطرف است.

وی اضافه نمود: بارش برف در بخش سامن ملایر و راه های روستایی اردکلو و پیرسواران سنگین بوده که راهداری هم اینک در حال بازگشایی معبر است در عین حال به علت سقوط چند تیربرق در منطقه بیدکرپه شبکه برق به طور کامل قطع شده است که تیم امدادی در حال برطرف نقص هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان نمود: تخلیه آب قنات سامن ملایر سبب نفوذ رطوبت در فوندانسیون ساختمان ها شده که در صورت تداوم این شرایط احتمال بروز حادثه دور از انتظار نیست.

طالبی ادامه داد: راه روستایی بهاره و انوچ در شهرستان ملایر نیز نیمه مسدود است که تیم های امدادی در حال بازگشایی راستا هستند.

وی درباره آخرین شرایط شهرستان نهاوند پس از بارش برف گفت: همه راستاهای ارتباطی این شهرستان باز بوده و هم اینک در معابر اصلی و فرعی تردد روان و عادی در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه نمود: تنها راستا ارتباطی تاریک دره و سیاه دره مسدود بوده که در حال بازگشایی است همچنین واژگونی یک دستگاه اتوبوس و یک سواری بر اثر لغزندگی زمین در شهرستان رخ داد که تلفات جانی گزارش نشده است.

طالبی درباره شرایط شهرستان رزن نیز گفت: همه محورهای این شهرستان باز است و تردد در معابر به صورت عادی جریان دارد؛ در ارتفاعات و آخرین نقطه استحفاظی شهرستان در محور گردنه آوج کولاک شدید وجود دارد که تا به امروز گزارشی مبنی بر بروز حادثه مخابره نشده است.

وی با بیان اینکه همه راه های شریانی شهرستان فامنین نیز باز است اضافه نمود: خساراتی در حوزه برق شهرستان وارد آمده که در حال حاضر مسائل شبکه برطرف شده و قطعی برق به جز چند حلقه چاه کشاورزی که در این فصل بلا استفاده بوده گزارش نشده و 2 مورد تخریب دیوار در روستای فیض آباد نیز رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: در منطقه خرم دره تویسرکان به علت نبود کفی تریلی برای حمل ماشین آلات مورد احتیاج به منظور پاک سازی محورها، راه ارتباطی پنج روستای منطقه مسدود بوده و شرایط در دیگر نقاط شهرستان عادی است.

طالبی با بیان اینکه شرایط شهرستان درگزین عادی است اضافه نمود: همچنین هم اینک هیچگونه مسئله ای در راستاها و محورهای شهرستان اسدآباد گزارش نشده و همه راستاها بازگشایی شده است.

وی مهمترین فعالیت های اجرا شده در اسدآباد را استقرار تیم امداد جاده ای در گردنه اسدآباد، آماده باش یک تیم آنکال هلال احمر برای شرایط احتمالی در روستاها دانست و اضافه نمود: به دلیل شدت وزش باد چندین مورد اتصالی و قطعی برق از جمله در منطقه چهاردولی، مزرعه بید: و جنت آباد رخ داد که مشکل توسط تیم امدادی برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: بارش شدید برف راستا روستاهای وهنان و طاهرلو در شهرستان بهار را مسدود نموده بود که توسط تیم امدادی بازگشایی شد و در حال حاضر شرایط شهرستان تحت کنترل و عادی است.

طالبی درباره شرایط شهرستان کبودرآهنگ نیز بیان نمود: همه راستاهای روستایی و معابر درحال حاضر باز و شرایط شهرستان عادی گزارش شده است.

وی ادامه داد: توفان خساراتی به چند منزل مسکونی در کبودراهنگ وارد نموده همچنین قطعی برق و مسدودی راستا در محور شیرین سو به قیدار به علت سقوط تیر برق رخ داده بود که مشکل حل شده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ریزش برف زمستانی که از شب گذشته با ورود یک سامانه بارشی سرد شروع شده، تا ظهر امروز (پنجشنبه) در بعضی نقاط استان ادامه دارد.

محمدحسن باقری شکیب روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این سامانه بارشی که در بیشتر مناطق استان به صورت ریزش برف است، بعد از ظهر امروز به صورت خفیف و پراکنده ادامه دارد و سپس از آسمان استان همدان خارج می گردد.

وی عنوان نمود: بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، از امشب شاهد کاهش دما خواهیم بود که پیش بینی می گردد میانگین دمای هوا در استان به منفی 9 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 892

به "خبرنگاران شرایط استان همدان در پی ریزش سنگین برف از زبان مدیرکل مدیریت بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط استان همدان در پی ریزش سنگین برف از زبان مدیرکل مدیریت بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید