خبر خوش وزیر خارجه برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران (پانا) - وزیر خارجه کشورمان گفت به زودی تسهیلات جدیدی برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور اختصاص می یابد تا بدون نگرانی رفت و آمد نمایند.

خبر خوش وزیر خارجه برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سرانجام سفر به جمهوری آذربایجان گفت: ایرانیان مقیم خارج بخش بزرگی از جامعه ما را تشکیل می دهند، طبق آمار رسمی 4 میلیون ایرانی خارج از کشور هستند.

وی گفت: همانطور که ایرانیان داخل کشور به استان های مختلف سفر می نمایند، اتباع ایرانی هم هر زمان که اراده بنمایند باید به راحتی به ایران سفر نمایند و خارج شوند. به زودی تسهیلات جدیدی برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور اختصاص می یابد تا بدون نگرانی رفت و آمد نمایند.

قانون در خصوص خدمت سربازی می گوید هر فرد ذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن سال وارد سن نوزده سالگی می گردد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خواهد شد. سن مشمولان و افراد تحت تکفل از لحاظ خدمت وظیفه و یا معافیت از آن تابع مندرجات اولیه اولین شناسنامه بوده و هر گونه تغییری که بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نخواهد بود.

طبق قانون افراد مشمولی که بنا بر دلایل ناموجه دوره سربازی خود را طی نکرده باشند برای ورود و خروج از کشور دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی یادآور شد نشست اجلاس 3+3 با حضور معاونین وزاری خارجه 5 کشور برگزار گردید، گرجستان هنوز برای شرکت در این اجلاس به جمع بندی نرسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1335

به "خبر خوش وزیر خارجه برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر خارجه برای مشمولان نظام وظیفه خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید