طراحی باغ ویلا کوچک: دعوتید به خوشبوترین جشن کشور در نرگس باغ های خفر

به گزارش دکترای اقتصاد، وقتی دنیا در چنگ واقعه دردآلود بیماری و مرگ ، بی رمق و مایوس شده، خاک آبستن زندگی است. در پاییز 1400 ، پشت پلک سپیده دم ، در باغستان های پاییزی فارس میلیون ها چشم شهلایی زاده می گردد و آنگاه نبض دنیا برای آغاز دوباره روزگاران خوب ،غرق در افسون دلنشین ترین رایحه به طنین می افتد.

طراحی باغ ویلا کوچک: دعوتید به خوشبوترین جشن کشور در نرگس باغ های خفر

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

هما حاصلی/ روزنامه توریسم

به یمن میلاد زندگی در باغستان های جنوب ایران ، دعوتید به خوشبوترین جشن کشور ؛ جشنواره نرگس در روستای کراده از توابع شهرستان خفر در استان فارس.

یکی از اهداف سند منظره 1404 توسعه توریستی کشور مبنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی است . در این میان توریستی رویداد، به عنوان گونه ای نوین از توریستی فرهنگی شامل رویدادهایی از قبیل برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره هاست و این بار معرفی ظرفیت های ویژه اقلیمی ، کشاورزی ،تاریخی و فرهنگی شهرستان خفر بهانه برگزاری جشنواره نرگس در جنوب کشور است.

نرگس خفر نوبرانه است

احمد فرهمند معاون فرمانداری شهرستان خفر و دبیر سومین جشنواره گل نرگس با بیان اینکه 350 هکتار از نرگس باغ های شهرستان خفر از اوایل آبان ماه به گل نشسته است در مصاحبه با خبرنگار توریسم گفت : نرگس خفر نوبرانه گل نرگس در کشور است و جشنواره گل نرگس با هدف معرفی ظرفیت های فراوری این محصول و شناساندن جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان از 17 تا 20 آذرماه در شهرستان خفر روستای کراده برگزار می گردد.

جذب توریست با برند نرگس

دبیر سومین جشنواره گل نرگس با اشاره به وجود 11 نوع گل نرگس از جمله مشکین ، شهلا ، صد پر، هزار پَر و شیپوری در نرگس باغ های شهرستان خفر گفت: برندسازی و جذب سرمایه گزار بخش خصوصی برای فرآوری این محصول و بهرمندی از مزایای گل نرگس در توسعه توریستی پایدار در شهرستان از اهداف برگزاری این رویداد است.

فرهمند اضافه نمود : اسانس گیری از گل نرگس و صنعتی کردن با وجود قابلیتهای بسیار این شهرستان هنوز انجام نشده است که با انجام آن، زمینه اشتغال هزار نفری و افزایش دوبرابر سطح این محصول را فراهم می آورد.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت صد میلیون شاخه گل از نرگس باغ های خفر برای روانه کردن به بازارهای داخلی و خارجی گفت: برداشت گل نرگس در باغ های این شهرستان از آبان ماه شروع و تا اسفند ادامه دارد و این زمان طولانی امتیاز ویژه نرگس این شهرستان در مقایسه با دیگر منطقه ها استان و کشور برای جذب توریست تلقی می گردد.

معاون فرماندار شهرستان خفر با اشاره به تمهیدات بهداشتی در میزبانی از توریستان به خبرنگار ما گفت: با در نظر گرفتن تدابیر ایمنی برای حضور توریستان، این جشنواره در فضای بازو وسیع برگزار شده و نیروهای هلال احمر و بهداشت برای نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این رویداد حضور خواهند داشت.

نرگس خفر در سودای ثبت ملی

علی اصغر طاهری مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان خفر نیز با اشاره به ظرفیت های بی نظیر اقلیمی و تاریخی شهرستان خفر به خبرنگار ما گفت: برگزاری جشنواره نرگس تاثیر به سزایی در جذب توریستان داخلی و خارجی و رونق توریستی خفر خواهد داشت.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان خفر از پیگیری ثبت گل نرگس خفر در لیست میراث طبیعی ملی اطلاع داد و گفت: قراردادن رویداد توریستی نرگس خفر در تقویم توریستی فارس را در برنامه داریم.

طاهری اضافه نمود : مراسم افتتاحیه سومین جشنواره گل نرگس خفر صبح چهارشنبه 17 آذرماه با حضور مقامات استانی و محلی و اهالی شهرستان و نیز علاقمندان و توریستان در کراده برگزار خواهد شد .

وی از استقبال گسترده تورهای توریستی استان برای شرکت در جشنواره گل نرگس اطلاع داد و گفت: در حاشیه جشنواره نرگس، آیین گل غلتان روستای کراده که اخیرا در لیست میراث ملی ثبت شده است برگزار می گردد و بعلاوه اجرای بازی های محلی و غرفه صنایع دستی از دیگر برنامه های جنبی جشنواره خواهد بود.

لازم به ذکر است شهرستان خفر با دارا بودن بقاع متبرک امامزادگان بزرگ الشان (ع) ، اماکن تاریخی و باستانی که بعضی به ثبت ملی نیز رسیده اند و آبشار، چشمه ساران ، باغ های فراوان، شالیزارها و مزارع وسیع منطقه مجذوب کننده و ناشناخته ای است که می تواند مقصد توریستان پساکرونایی داخلی و خارجی باشد.

این شهرستان در فاصله 110 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1256

به "طراحی باغ ویلا کوچک: دعوتید به خوشبوترین جشن کشور در نرگس باغ های خفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا کوچک: دعوتید به خوشبوترین جشن کشور در نرگس باغ های خفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید