دفاتر تسهیلگری نقش راهبردی در توسعه سرمایه اجتماعی دارند

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/کردستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دفاتر تسهیلگری در محلات نقش مهم و راهبردی در توسعه زیرساختها و سرمایه های اجتماعی دارند.

دفاتر تسهیلگری نقش راهبردی در توسعه سرمایه اجتماعی دارند

حسین خوش اقبال امروز(20فروردین) در جلسه آنالیز شرایط فعالیت دفاتر تسهیلگری استان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه همه جانبه در شهرها و مناطق روستایی راه اندازی دفاتر تسهیلگری می تواند گام مهمی در راستا توسعه اجتماعی باشد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر نیز این دفاتر می توانند برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به وسیله مطلع سازی و ارائه خدمات مورد نیز به احاد جامعه زمینه گسترش بیماری کرونا را کاهش دهند.

خوش اقبال توضیح داد: با توسعه و استمرار فعالیت های آموزشی به وسیله این دفاتر می توان گامهای تاثیرگذاری را برای مقابله با این بیماری برداشت.

وی در ادامه خواهان مشارکت بیشتر خیرین در تقویت مباحث اجتماعی شد و اعلام کرد: دفاتر تسهیلگری با شناسایی خیرین و افراد صاحب نفوذ در جامعه و با جذب یاری های مردمی باید خدمات مورد احتیاج را با افراد تحت پوشش خود ارائه دهند.

خوش اقبال همچنین بر لزوم شناسایی خانواده های بی بضاعت و کم توان مالی و معرفی آن ها جهت دریافت یاریهای دستگاه های اجرایی متولی و نیز خیرین اجتماعی به وسیله این دفاتر تاکید نمود.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار کردستان ذکر کرد: دفاتر تسهیلگری می توانند با مشارکت و همراهی با استانداری و فرمانداران و سایر مدیران دستگاه های اجرای در انجام برنامه های اجتماع محور مصوب دولت به ویژه در توزیع مناسب یاری های مردمی و دولتی و تحقق اهداف مشخص شده نقش انکارناپذیری را ایفا نمایند.

وی خطاب به مدیران دفاتر تسهیلگری استان کردستان گفت: جذب و جلب اعتماد همه اقشار جامعه و ایجاد ارتباط مناسب بین مردم و دولت را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهید.

خوش اقبال تاکید نمود: حضور فعال کارشناسان دفاتر تسهیلگری در حوزه های مالی، حقوقی، شهرسازی، علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و ما بایستی از همه توان خود برای رسیدن به برنامه های پیش بینی شده استفاده کنیم.

وی در انتها یادآور شد: توانمند سازی محلات و مناطق حاشیه شهرها از وظایف مهم دفاتر تسهیلگری است که باید با همکاری مردم و دولت وظایف دفاتر به طوردقیق اجرا و پیاده سازی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 284

به "دفاتر تسهیلگری نقش راهبردی در توسعه سرمایه اجتماعی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاتر تسهیلگری نقش راهبردی در توسعه سرمایه اجتماعی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید