دهیاری ها تسهیلات کم بهره دریافت می نمایند

به گزارش دکترای اقتصاد، معاون امور دهیاری های کشور از انعقاد تفاهم نامه با پست بانک و بانک ملی برای دریافت تسهیلات کم بهره تا سه برابر بودجه دهیاری ها اطلاع داد.

دهیاری ها تسهیلات کم بهره دریافت می نمایند

خبرنگاران کرمان - علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حاشیه بازدید از روستای دهبکری از توابع شهرستان بم گفت: تسهیلات کم بهره پنج ساله با یک سال دوره تنفس در راستای توسعه گردشگری، اشتغالزایی و عایدیزایی دهیاری ها در کمیته ملی تسهیلات به دهیاری ها پرداخت می گردد.

او گفت: 31 شهرستان کمتر پیشرفته کشور در اولویت یاری های وزارت کشور و دولت قرار گرفته اند و از تعدادی روستا های هدف گردشگری که نیازمند مساعدت بودند نیز بازدید به عمل آوردیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اعتباراتی به دهیاری ها از 2 محل بند الف ماده 39 و بند ب ماده 39 و ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می گردد.

به گفته وی بند الف ماده 39 در حال حاضر استانی است یعنی هر چه پول در استان کرمان به حساب اداره کل امور مالیاتی واریز می گردد چهار درصد آن سهم دهیاری ها و شهرداری ها، چهار درصد سهم دولت و یک درصد نیز سهم سلامت است.

قربانی گفت: اعتبار بند ب 39 و ماده 42 به وسیله وزارت کشور توزیع می گردد که تحت عنوان مالیات مربوط به سوخت و شماره گذاری خودرو است که به شهرستان های کمتر پیشرفته تعلق دارد.

او ادامه داد: اعتباراتی که از تهران پرداخت می گردد براساس سه شاخص تعداد جمعیت، تعداد دهیاری ها و معکوس بند الف ماده 38 است یعنی دریافتی استان هایی که بیشتری بوده کمتر شده و به استان های محروم مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

قربانی گفت: اعتباری هم از 20 درصد ماده 58 است که در اختیار وزیر کشور قرار گرفته است که به هر نقطه ای در ایران که طرح نیمه تمام وجود دارد یاری می نماید.

تسهیلات لازم برای تکمیل پروژه دهبکری پرداخت می گردد

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: روستای دهبکری به وسیله دهیاری در زمینه گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مجموعه گردشگری، تفریحی تقریبا بی نظیری در این روستا در حال احداث است.

او درباره پروژه گردشگری دهبکری نیز گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح از تسهیلات کم بهره به دهیاری پرداخت خواهد شد تا این پروژه در اسرع وقت تکمیل گردد بعلاوه از محل ماده 58 نیز یاری های بلاعوض پرداخت می گردد.

دهیاری ها باید توانمند شوند

قربانی گفت: زمانی دهیاری ها را توانمند کنیم و دهیار ها نیز انگیزه لازم را داشته باشند می توانند منشا خلق عایدی باشند بعلاوه دهیاری ها که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی هستند باید به مفهوم واقعی کلمه عایدیزایی نمایند و اقدامات زیادی انجام دهند.

او بعلاوه درباره ماشین آلات خدماتی و عمرانی دهیاری ها نیز گفت: تا به امروز بیش از 17 هزار ماشین آلات به دهیاری های کشور داده شده، اما ماشین حمل زباله برای روستای دهبکری خریداری خواهد شد و در اختیار این دهیاری قرار می گیرد.

قربانی درباره مجهز نبودن دهیاری دهبکری به ماشین آتش نشانی اشاره و بیان نمود: سالانه به هر استان یک ماشین آتش نشانی داده می گردد، اما سال جاری با توجه به افزایش قیمت این ماشین هنور خریداری نشده است که در صورت خریداری قطعا روستای دهبکری با توجه به جمعیتی که دارد و اقدامات خوبی که در این روستا اجرا شده در اولویت قرار می گیرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: یک دهیاری در بم باید با دهیاری های دیگر سطح استان به نسبت جمعیت مانند رفسنجان، سیرجان، قلعه گنج، رودبار و ... دریافتی یکسان داشته باشد در غیر این صورت می توان به سازمان دهیاری های کشور گزارش داده گردد و ما نیز از اداره مالیاتی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1319

به "دهیاری ها تسهیلات کم بهره دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهیاری ها تسهیلات کم بهره دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید