با سونامی گردشگری در پساکرونا روبرو هستیم

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، با سونامی گردشگری در پساکرونا روبرو هستیم.

با سونامی گردشگری در پساکرونا روبرو هستیم

علی دارابی با حضور در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، ضمن تبیین شرایط جهان در دوران کرونا و پس از آن بیان نمود: این همه گیری خسارت عظیمی به توریستی و اقتصاد آن وارد نموده و میلیون ها نفر را به کام مرگ کشانده و بسیاری از عزیزانمان را در این دوران از دست داده ایم، اما به ما فهماند همچون جهان در حال تغییر، باید تغییر و به سرعت تحولات را تحلیل کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. یکی از این تحولات توسعه روابط عمومی و ارتباطات و نقش آن در دوران کرونا و پس از آن است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با اشاره به برنامه های وزارتخانه در نوروز توضیح داد: هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمی دانیم اما خودمان را باید آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است با سونامی توریستی روبرو خواهیم بود.

او ادامه داد: جهان در قرن بیست و یکم دچار تغییرات مهمی شده است. از دهکده جهانی به شبکه جهانی رسیده ایم. نقش آفرینی رسانه ها، رسانه های نوین، جابجایی نسل ها و تغییر مولفه های قدرت از جمله ویژگی های این دگرگونی است. روابط عمومی ها بایستی مختصات جهان کنونی را بشناسد.

دارابی با تاکید بر رشد چشمگیر موزه ها پس از انقلاب گفت: قبل از انقلاب در کشور مجموعا 45 موزه داشتیم، اما امروز در کشور چه در سطح موزه های دولتی و چه خصوصی به 750 موزه رسیده ایم. ایران با 26 اثر ثبت جهانی شده جزو 10 کشور برتر جهان و در آسیا حائز رتبه سوم است. هرچند در جذب توریست، عایدی و رونق کسب و کار شرایط خوبی نداریم و این عدد نسبت به سرمایه های فرهنگی و طبیعی ما کم است و بایستی نسبت به آن با برنامه قدم برداریم.

دارابی اضافه کرد: در واقع روابط عمومی ها پل ارتباطی مردم با دستگاه ها هستند و در درون سازمان می توانند به عنوان رکن انسجام بخش باشند و بهره برداری یک سازمان را بالا ببرند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1374

به "با سونامی گردشگری در پساکرونا روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سونامی گردشگری در پساکرونا روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید