راه چاره بایدن برای حل بحران سودان: فرمان تحریم صادر نموده ام

به گزارش دکترای اقتصاد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: خشونتی که در سودان درجریان است ناراحت کننده است و خیانت به خواسته آشکار مردم سودان برای حکومت غیرنظامی و حرکت به سمت دموکراسی است.

راه چاره بایدن برای حل بحران سودان: فرمان تحریم صادر نموده ام

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالیکه مدعی شد خواهان آتش بس پایدار بین طرف های درگیر در سودان است، اعلام نمود فرمان اجرایی نوی برای تحریم عاملان تهدید صلح و بی ثباتی صادر نموده ام.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: خشونتی که در سودان درجریان است ناراحت نماینده است و خیانت به خواسته آشکار مردم سودان برای حکومت غیرنظامی و حرکت به سمت دموکراسی است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: من به همراه مردم صلح دوست سودان و رهبران سراسر دنیا خواهان آتش بس پایدار بین طرف های درگیر هستم. این خشونت که هم اکنون جان صدها غیرنظامی را گرفته و در ماه مبارک رمضان شروع شده است، بی رحمانه است. این درگیری ها باید خاتمه یابد.

وی اضافه نمود: از اولین لحظات شروع این درگیری، آمریکا برای خروج امن هزاران نفر آمریکایی و دیگران به وسیله زمین، دریا و هوا اقدام کرد و مذاکرات فشرده ای را برای کاهش تنش ها انجام داد. کوشش های دیپلماتیک ما برای ترغیب همه طرف ها به خاتمه درگیری نظامی و تامین دسترسی بدون مانع به یاری های بشردوستانه، همچنان ادامه دارد.

بایدن گفت: آمریکا به کوشش های خود برای یاری به آمریکایی های به جای مانده در سودان از جمله به وسیله ارائه اطلاعات در خصوص گزینه های خروج این افراد ادامه می دهد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایالات متحده در کنار مردم سودان می ایستد و ما از خواسته مردم سودان برای آینده ای سرشار از صلح و فرصت حمایت می کنیم.

بایدن سپس توضیح داد: امروز، من یک فرمان اجرایی نو صادر کردم که اختیارات نوی به آمریکا برای جوابگو ساختن و تحریم کسانی که مسئول تهدید صلح، امنیت و ثبات، تضعیف حرکت به سمت روند دموکراتیک سودان؛ خشونت علیه غیرنظامیان و یا نقض جدی حقوق بشر در این کشور هستند،می دهد.

وی اضافه نمود: مردم سودان سی سال تحت یک رژیم استبدادی رنج بردند، اما هرگز از تعهد خود به دموکراسی یا امید به آینده ای بهتر دست برنداشتند. فداکاری آنها یک دیکتاتور را سرنگون کرد، اما در اکتبر 2021 حکومت نظامی در این کشور مسلط شد و اکنون آنها شاهد خشونت بیشتر میان طرف هایی که برای قدرت مبارزه می نمایند، هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1608

به "راه چاره بایدن برای حل بحران سودان: فرمان تحریم صادر نموده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره بایدن برای حل بحران سودان: فرمان تحریم صادر نموده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید