سازمان سیا در مشاجره ترامپ و چین طرف پکن را گرفت

به گزارش دکترای اقتصاد، فارس نوشت: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی گفت هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دولت چین کوشش نموده به وسیله یک شبکه اجتماعی به اطلاعات شهروندان آمریکایی دسترسی پیدا کند

سازمان سیا در مشاجره ترامپ و چین طرف پکن را گرفت

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی اِی) در گزارشی نوشته است دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی در شبکه اجتماعی چینی تیک تاک دسترسی پیدا ننموده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تحلیلگران سازمان جاسوسی سیا در گزارشی به کاخ سفید متذکر شدند هیچ شواهدی از کوشش دولت چین جهت دست یابی به اطلاعات شخصی کاربران تیک تاک وجود ندارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات دولت آمریکا در صدد هستند به بهانه نگرانی های امنیتی، حضور شرکت های چینی در این کشور را محدود نمایند.

شرکت تیک تاک قرار است روز سه شنبه با تنظیم شکایتی، دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص این شرکت را به چالش بکشد.

ترامپ دستور داده شرکت چینی تیک تاک تا 15 سپتامبر فرصت دارد خریداری آمریکایی پیدا کند و در غیر این صورت فعال آن در خاک این کشور به طور کامل ممنوع می گردد.

گفته می گردد تا کنون شرکت های آمریکایی ماکروسافت و توئیتر برای خرید تیک تاک ابراز تمایل نموده اند.

دو منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که شرکت توییتر (TWTR.N) با گروه چینی ByteDance که صاحب اپلیکیشن تیک تاک است، وارد گفت وگو شده است تا برای خرید عملنمودهای این برنامه در آمریکا ابراز تمایل کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 526

به "سازمان سیا در مشاجره ترامپ و چین طرف پکن را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان سیا در مشاجره ترامپ و چین طرف پکن را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید