سودمندی جایگاه گهواره ای برای سلامتی شما

به گزارش دکترای اقتصاد، در واقع جایگاه گهواره ای می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد، تعجب آور است اما صحت دارد. در این مقاله، درباره این که چگونه جایگاه گهواره ای می تواند به شیوه های مختلفی برای سلامتی مفید باشد، به بحث گذاشته

سودمندی جایگاه گهواره ای برای سلامتی شما

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

....................

در واقع جایگاه گهواره ای می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد، تعجب آور است اما صحت دارد. در این مقاله، درباره این که چگونه جایگاه گهواره ای می تواند به شیوه های مختلفی برای سلامتی مفید باشد، به بحث گذاشته شده است.

وقتی کسی به جایگاه گهواره ای اشاره می نماید اولین چیزی که به فکر شما خطور می نماید چیست؟ احتمالاً بعد از ظهر آرام روز شنبه پس از اتمام یک روز کاری همراه با تماشای تلویزیون یا استراحت کردن همراه با مطالعه یک کتاب خوب. خوب، آن چیزی بیش تر از یک جایگاه گهواره ای قدیمی خوب که فقط برای ایجاد آرامش استفاده می شود، می-باشد و به واسطه دارا بودن خواص درمانی متعدد، شناخته شده است. بعضی از بیماری هایی که پی برده شده است در آن ها درمان با جایگاه گهواره ای به طور خاصی مفید واقع شده، در ذیل آورده شده است. بیایید به آن ها بپردازیم.

بیماری آلزایمر و زوال عقل

معین شده است که تکان خوردن موجب آزاد شدن اندروفین می شود که به کاهش اضطراب یاری می نماید. به ویژه در بیمارانی که در اواسط مرحله زوال عقل هستند مفید واقع شده است، از آن جا که آرام بودن برای آن ها بسیار سخت است، تکان خوردن به کاهش درد و تسکین آن ها یاری می نماید. در چنین بیماری هایی که پی برده شده در افراد مسن می تواند بسیار سخت باشد، تکان خوردن به بهبود سلامت عمومی و تندرستی این بیماران یاری می نماید.

اختلال بیش فعالی و نقص توجه

معین شده است که بچه ها و هم بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی یا ADHD و اختلال نقص توجه یا ADD، وقتی بر روی جایگاه گهواره ای قرار می گیرند، قادر هستند بهتر تمرکز داشته باشند. علت آن این است که احتیاج فرد به حفظ حرکت از طریق تکان خوردن جایگاه تحقق می یابد و آن ها می توانند بهتر تمرکز نمایند.

آرتروز

معین شده است که تکان خوردن برای کسانی که مبتلا به آرتروز هستند، سودمند است. تکان خوردن هر روز به مدت حدوداً یک ساعت، بیماران را به واسطه بهبود انعطاف پذیری زانوها و تقویت عضلات اطراف زانو، ملزم به بهبود و ترمیم می نماید.

کمر درد

جایگاه گهواره ای همراه با بعضی تمرینات برای افرادی که مبتلا به کمر درد هستند، مفید می باشد، به ویژه برای کسانی که به درد ناشی از تورم دیسک یا پارگی دیسک مبتلا هستند. ورزشی که باید انجام دهید این است که به مدت 5 دقیقه فقط با استفاده از پاهای خود و نه کمرتان، تکان بخورید، و 5 دقیقه بعدی فقط با استفاده از انگشتان پنجه تکان بخورید و در نهایت 5 دقیقه آخر را با استفاده از پاشنه های پاهای تان تکان بخورید.

رگ های واریسی

از آن جا که گردش خون در نتیجه حرکت ثابت بر روی جایگاه بهبود می یابد، می توان با استفاده از تکان خوردن از رگ های واریسی ممانعت به عمل آورد. این کار به ویژه برای افرادی که زندگی بسیار فعالی ندارند، بسیار مفید می-باشد.

بهبودی پس از عمل جراحی

معین شده است که تکان خوردن به بیمارانی که پس از عمل حراجی بهبود یافته اند، یاری می نماید. پس از بیشتر جراحی ها، بیماران از اختلال روده رنج می برند، دیده شده است که تکان خوردن به بیماران یاری می نماید تا خیلی زود روده ها فعالیت شان را دوباره از سر گیرند. تکان خوردن بعلاوه به کاهش درد پس از هیسترکتومی شکمی یاری می نماید. علاوه بر این، تکان خوردن به بیمارانی که از عمل جراحی زانو بهبود یافته اند، یاری می نماید.

بارداری

استفاده از جایگاه گهواره ای در طی مراحل مختلف بارداری و حتی پس از زایمان به روش های زیر مفید می باشد:

تکان خودن به مدت چند دقیقه در دوران بارداری به سیر تکاملی سیستم عصبی جنین، یاری می نماید.

تکان خوردن به مدت چند دقیقه هر روز از کمر درد و رگ های واریسی در دوران بارداری ممانعت به عمل می آورد.

تکان خوردن برای زنانی که سزارین شده اند، مفید است، گاز بی هوشی و درد کم تری داشته و سریع تر بهبودی می یابند.

تکان خوردن برای آرامش بچه ها به ویژه آن هایی که از قولنج رنج می برند، مفید می باشد. بعلاوه به کاهش گریه در بچه ها و بهانه گرفتن موقع خواب منجر می شود.

تکان خوردن روی جایگاه مکان بسیار خوبی برای مادرانی است که بچه هاشان از شیر آن ها تغذیه می نمایند، جایگاه یک حامی خوب برای مادر است و می تواند روی آن استراحت کند و آرامش داشته باشد.

کاهش وزن

از طریق تکان خوردن بر روی جایگاه می توانید بیش تر از 150 کالری در یک ساعت بسوزانید. این مسئله برای افرادی که نمی توانند ورزش ها را تحمل نمایند موجب تقویت پاهای آن ها می شود. از طریق تکان خوردن روی جایگاه، شما بر روی عضلات خود و در نتیجه تقویت آن ها کار خواهید کرد. این کار بعلاوه حالت بدن را بهبود می بخشد.

سودمند برای افراد سالخورده

بسیاری از افراد سالخورده دوست دارند روی جایگاه تکان بخورند، ممکن است آن ها از فوائد آن آگاهی نداشته باشند، اما در واقع آن ها سلامتی خود را بهبود می بخشند. تکان خوردن اضطراب را در سالمندان کاهش می دهد؛ دیده شده است که کسانی که به طور منظم تکان می خورند برای مقابله با مسائل مربوط به افسردگی یا به دارو اصلا احتیاج ندارند یا کمتر احتیاجمند دارو هستند. تکان خوردن در افراد سالخورده بعلاوه به حفظ تعادل مهارت ها بهبود می بخشد و از تصادفاتی که منجر به افتادن می شود، ممانعت به عمل می آورد. بعلاوه تمرین بسیار خوبی برای کسانی است که غیر فعال می باشند.

افرادی بوده اند که از بعضی از مزایای درمانی تکان خوردن در جایگاه گهواره ای سود برده اند. این قطعاً چیزی بیش تر از یک قطعه مبلمان است، همین امروز یکی از آن جایگاه ها را تهیه و یا خودتان بسازید و به دور از همه بیماری هایتان تکان بخورید، این چیزی است که مقرون به صرفه و بی خطر است.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1199

به "سودمندی جایگاه گهواره ای برای سلامتی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودمندی جایگاه گهواره ای برای سلامتی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید