طرز تهیه بوریتو؛ صبحانه محبوب مکزیکی

به گزارش دکترای اقتصاد، در مجموعه غذای ملل، با دستور پخت یکی از غذاهای دنیا به آن کشور سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه صبحانه لذیذ و مشهور بوریتو، به مکزیک سفر خواهیم کرد.

طرز تهیه بوریتو؛ صبحانه محبوب مکزیکی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خبرنگارانقصد دارد با انتشار دستور پخت از جهان متنوع غذاهای بین المللی، شما را راهی سفری به سراسر قاره ها کند. امروز قرار است به کشور مکزیک سفر کنیم و صبحانه مقوی و خوشمزه بوریتو (burrito) را بپزیم. شما می توانید بدون ترک کردن آشپزخانه تان، یکی از 50 غذای خوشمزه جهان را تهیه کنید و از مزه کردن بخشی از مقصد موردعلاقه خود در جهان، لذت ببرید.

بوریتو، نوعی غذای مکزیکی است که با تورتیلای گندمی درست شده و با مواد مختلفی پر می گردد. بوریتو به عنوان صبحانه در مکزیک سرو می گردد و معمولا برای پخت، نان تورتیلای قیف شده به دور مواد را سرخ یا بخارپز می نمایند. انواع مختلف بوریتو با گوشت مرغ، گوساله، برنج، لوبیای پخته و سبزیجاتی چون کاهو، گوجه، پنیر و سس های تند و خوش طعم تهیه می شوند.

بوریتو چیست؟

بوریتو در واقع، صبحانه چوپانان مکزیکی بوده است و نان تورتیلای گندم، جزو اصلی این غذای لذیذ به شمار می آید. داخل آن را می توان با تخم مرغ نیمرو، سوسیس و کالباس و مقدار زیادی فلفل چیلی پر کرد.

مواد لازم

برای 4 نفر

  • هشت ورقه کالباس گوشت
  • دو عدد سیب زمینی رنده شده
  • یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چای خوری کره
  • هشت عدد تخم مرغ کمی همزده
  • نصف لیوان فلفل چیلی سبز برشته شده
  • چهار ورقه تورتیلای گندم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای تورتیلای گندم

  • 500 گرم آرد گندم
  • نمک به مقدار لازم
  • آب به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • نصف لیوان آب جوش
  • نصف قاشق مرباخوری بکینگ پودر

دستور پخت نان تورتیلای گندم

1. در ابتدا آرد را چند بار الک نموده و سپس آن را در یک ظرف با بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید. وسط آرد، یک گودی ایجاد نموده و روغن و آب را به آن اضافه کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر را برای چند دقیقه ورز دهید و سپس، آن را داخل کیسه نایلونی بگذارید تا ده دقیقه استراحت کند.

2. بعد از ده دقیقه خمیر را بردارید و آن را دوازده قسمت کنید، سپس همه قسمت ها را به شکل دایره دربیاورید. روی سطح کار، آرد بپاشید و خمیرها را با فاصله کنار هم بچینید و روی آن پارچه بکشید.

3. خمیر ها را با وردنه باز کنید تا اندازه قطر هر دایره سی سانتی متر گردد.

4. یک ماهیتابه چدنی را روی شعله کم گاز بگذارید و وقتی داغ شد، خمیرها را به صورت آهسته در آن بیندازید. وقتی یک طرف خمیرها پخت، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد.

5. نان ها را پس از پخت از ماهیتابه دربیاورید و داخل پارچه بگذارید تا خشک نشوند.

دستور پخت بوریتو

1. کالباس ها را کمی سرخ کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند، سپس آن ها را به رشته های 2.5 سانتی متری نازک برش بزنید. اگر تکه ای از کالباس به ته ماهیتابه چسبیده است، آن ها را جدا کنید و روغن اضافی را دور بریزید.

2. یک ماهیتابه چدنی را روی حرارت متوسط بگذارید. سیب زمینی های رنده شده را فشار دهید تا آب آن گرفته گردد، سپس آن ها را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

3. یک قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه ریخته و سیب زمینی ها را به صورت یک لایه یک دست در کف ماهیتابه بریزید. لایه سیب زمینی را روی حرارت متوسط آن قدر سرخ کنید تا زیر آن قهوه ای گردد، سپس آن را با احتیاط برگردانید و آن قدر سرخ کنید تا کاملا برشته گردد.

توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید، چند بار لایه سیب زمینی را برگردانید تا نسوزد. اگر به روغن بیشتری برای سرخ شدن احتیاج بود، حتما به سیب زمینی، روغن اضافه کنید.

3. لایه سیب زمینی سرخ شده را روی کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی آن کشیده گردد و سپس آن را به قطعه های پنج سانتی متری برش بزنید.

4. کف ماهیتابه را تمیز کنید و سپس کره را داخل آن بیندازید و اجازه دهید روی حرارت کم و ملایم ذوب گردد و روی آن حباب ایجاد گردد. کمی نمک به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید و آن ها را داخل ماهیتابه بریزید. آن را هم بزنید تا به اندازه دل خواهتان سرخ گردد. تخم مرغ سرخ شده را از ماهیتابه دربیاورید و کنار بگذارید.

5. کالباس ها، کتلت های سیب زمینی، تخم مرغ سرخ شده و فلفل سبز چیلی را در یک ظرف بچینید و چهار ظرف دیگر را برای سرو آماده کنید.

6. ماهیتابه را تمیز کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. ورقه تورتیلای گندمی را در آن بیندازید و تا زمانی که پف کند و نقطه های قهوه ای رنگ در آن پدیدار گردد، به حرارت دادن آن ادامه دهید. در حین حرارت دادن، چند بار تورتیلا را برگردانید تا نسوزد.

7. تورتیلا را در یکی از ظرف های سرو پهن کنید و یک چهارم از تخم مرغ همزده سرخ شده را در مرکز آن بریزید. یک چهارم کتلت های سیب زمینی نازک برشته و سپس چیلی و کالباس را به آن اضافه کنید. سعی کنید تمام مواد به صورت مساوی در تورتیلا پخش شوند.

8. بوریتو را بپیچید. این کار را با تا کردن از پایین بوریتو شروع کنید و لایه تورتیلا را تا مرکز ساندویچ تا بزنید. سپس گوشه های دیگر را به روی مرکز ساندویچ بیاورید و تا بزنید.

سفر به مکزیک با طعم بوریتو

بوریتوی داغ پیچیده شده در یک فویل در سفره صبحانه، یک معمای مبهم است. امکان ندارد که بتوانید بدون بازکردن فویل و خوردن یک لقمه، کیفیت و طعم آن را حدس بزنید. توجه داشته باشید که فویل دور بوریتو را باید آرام آرام باز کرد زیرا در غیر این صورت ساندویچ شما متلاشی می گردد و تمام مواد داخل آن بیرون می ریزد.

نمونه باکیفیت بوریتو به صورت ایدئال در یک غذاخوری ساده و دنج خانوادگی در یک خیابان فرعی در ابتدای یک راستا هایکینگ سرو می گردد و با سیب زمینی های برشته و مقدار زیادی فلفل چیلی سبز و کالباس، طعمی منحصربه فرد و لذیذ دارد و با هر گاز از آن، لذت بیشتری خواهید برد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1057

به "طرز تهیه بوریتو؛ صبحانه محبوب مکزیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بوریتو؛ صبحانه محبوب مکزیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید