طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان؛ سوپ سبز پاییزی

به گزارش دکترای اقتصاد، امروز براتون آموزش سوپ خوش رنگ کدو سبز رو آماده کردیم. این سوپ خیلی راحت و ساده و در مدت زمان کمی آماده می گردد. الان که فصل کدوست بهتر است این سوپ پرخاصیت و مقوی را امتحان کنید! این سوپ به روش های مختلف و با مواد مختلفی تهیه میگردد که ما در خبرنگاران بلاگ سریع ترین و راحت ترین روش رو برای شما در نظر گرفتیم تا به راحتی در منزل و در مدت زمان کمی تهیه کنید.

طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان؛ سوپ سبز پاییزی
مواد لازم جهت تهیه سوپ کدو سبز و ریحان:
کدو سبز 4 عدد میانه
پیاز1 عدد
ریحان تازه نصف پیمانه
سیر 4 حبه
آب یا آب مرغ1و نیم پیمانه
فلفل سیاه1/2 قاشق چایخوری
فلفل قرمزدر صورت تمایل یه مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
خامه صبحانه 1/3 پیمانه
شیر نصف پیمانه

1- در ابتدا برای تهیه سوپ کدوها را به خوبی بشویید و با پوست به قطعات کوچکتر خرد کنید. پیاز و سیر را هم کمی خرد کنید.

2- در قابلمه مناسبی مقداری روغن زیتون بریزید. پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. کمی که نرم شد سیر را اضافه کنید.

3- سپس کدو سبز خرد شده را به سیر و پیاز اضافه کنید. اجازه دهید کدوها کمی تفت بخورد و حرارت ببیند. نمک و فلفل را نیز به کدوها اضافه کنید.

4- سپس آب مرغ یا آب معمولی را اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و ده تا پانزده دقیقه زمان دهید تا کدوها نرم و پخته شوند.

سپس باید کدوها را با بلندر یا گوش کوب برقی پوره کنید. کدوها را داخل مخلوط کن بریزید.

5- بعد از آن، برگهای ریحان را به کدو سبز پخته شده اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا برگهای ریحان با کدو به خوبی مخلوط و پوره شوند.

6- در مرحله بعدی آب لیمو ترش را به پوره اضافه کنید. سپس خامه را نیز در مخلوط کن بریزید. مجدد چند پالس بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

7- بعد از پوره کردن کدو و و برگ های ریحان، در قابلمه مناسبی حدود پنجاه گرم کره بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کره آب گردد. سپس مخلوط پوره کدو و ریحان را به کره اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت نصف پیمانه شیر در سوپ بریزید و چند دقیقه اجازه دهید تا کاملا داغ گردد و مواد با هم مخلوط شوند.

سوپ شما آماده است! نمک و فلفل قرمز و سایر چاشنی های مورد نظرتون رو میتونید دراین مرحله اضافه کنید. بهتر است کمی آویشن هم به سوپ اضافه کنید.

سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید. با کمی روغن زیتون، خامه، برگهای جعفری یا ریحان خرد شده تزیین کنید. میتونید روی این سوپ کمی تخمه کدو هم بریزید.

نکات لازم در تهیه سوپ کدو سبز:

  • معمولا در این نوع سوپ ها از پنیر پارمزان هم استفاده میگردد. که در اینجا حذف شده است.
  • در تهیه این سوپ میتوانید از یک عدد سیب زمینی و بعلاوه هویج هم بهره ببرید که و طعم سوپ را بهتر و خوشمزه تر میکند و به علاوه لعاب بیشتری هم به سوپ میدهد.
  • میتوانید سیب زمینی را کمی خرد کنید و همراه با کدو در قابلمه بریزید تا نرم گردد و بعد میکس کنید.
  • سوپ کدو با روش های مختلفی تهیه میگردد. میتونید ریحان را حذف کنید. از تره فرنگی هم میتوانید در تهیه سوپ بهره ببرید.
  • از بلغور جو یا جوی پرک هم می توان در این سوپ استفاده کرد. و خواص این سوپ را چندین برابر کنید.

این سوپ بخاطر وجود کدو و ریحان بسیار مفید است. کدو سبز از سبزیجات فصل تابستان است که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی ست. حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی است. در پایین آوردن چربی خون و لاغری بسیار مفید است. کدو سبز دارای فیبر بالا و کربوهیدرات کمی است به همین دلیل نشاسته کمی دارد شما را سیر نگه میدارد و برای افراد دیابتی بسیار مفید است. به پایین آوردن کلسترول بد خون یاری میکند. سرشار از پتاسیم است که برای مبارزه با فشار خون مفید است. برای سلامت پوست، تقویت استخوان ها و دندان نیز مفید است و خواص بی شمار بسیاری که به همین چند مورد اکتفا میکنیم!

در خصوص خواص ریحان هم باید گفت که ریحان اشتها آور است. درد را از بدن دور میکند. آرامش دهنده اعصاب است و برای سردردهای عصبی بسیار مفید است. به ویژه سر دردهای میگرنی را رفع میکند. نشاط آور است منبع خوبی از آهن است و ضد دلپیچه است.

در مصرف ریحان زیاده روی نکنید. مصرف زیاد ریحان برای زنان باردار مناسب نیست.

اما جالب است بدانید مصرف کدو سبز برای خانم های باردار مفید است پس اگر خواستید این سوپ را تهیه کنید میتوانید ریحان را حذف کنید و از سیب زمینی، هویج، و سبزیجات دیگر بهره ببرید.

امیدوارم ازاین آموزش لذت برده باشید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله اینترنتی ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1260

به "طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان؛ سوپ سبز پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان؛ سوپ سبز پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید