غول های فناوری آمریکا به اروپایی ها حق نظارت می دهند

به گزارش دکترای اقتصاد، اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد پلتفرم های آنلاین بزرگ باید تا حداکثر یک صدم درصد از عایدی خالص سالانه خود را صرف پرداخت هزینه نظارت بر عملکرد خود نمایند.

غول های فناوری آمریکا به اروپایی ها حق نظارت می دهند

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت های فناوری بزرگ باید برای پوشش هزینه های نظارت بر عملکرد خود و آنالیز مقدار مطابقت آن با قوانین نو اتحادیه اروپا هزینه پرداخت نمایند. این قوانین شرکت های مذکور را ملزم به انجام اقدامات بیشتر برای نظارت بر محتوای تولیدیشان می نماید.

قوانین خدمات دیجیتال (DSA) احتمالاً در اواخر این ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرایی می گردد. اخذ چنین هزینه ای به وسیله کمیسیون اروپا که نهاد اجرایی اتحادیه اروپا است، برای اولین بار خواهد بود.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که کمیسیون مذکور در پی منابع نو عایدیی برای تقویت رشد مالی منطقه در پی همه گیری کرونا و بعلاوه ترویج اقتصاد سبزتر و دیجیتالی تر است. قاره اروپا برای اجرای قوانین نو فناوری به تعداد زیادی متخصص احتیاج دارد که حقوق آنها را نیز به همین شیوه تامین می نماید.

در این سند آمده است: این کارمزد باید متناسب با مقدار خدماتی باشد که به کاربران پلتفرم ها در اتحادیه اروپا ارائه می گردد. کمیسیون، پلتفرم های آنلاین مشمول این طرح را پلتفرم هایی با 45 میلیون کاربر فعال ماهانه یا بیشتر دانسته است. پیش بینی می گردد اتحادیه اروپا سالانه بین 20 میلیون یورو (22 میلیون دلار) تا 30 میلیون یورو از این طریق عایدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1421

به "غول های فناوری آمریکا به اروپایی ها حق نظارت می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های فناوری آمریکا به اروپایی ها حق نظارت می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید