مالکان خانه های لوکس چقدر مالیات دادند؟

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران، داستان پرداخت مالیات خانه های لاکچری به کجا رسید؟

مالکان خانه های لوکس چقدر مالیات دادند؟

به نقل از فارس، بر اساس گزارش مستمر دیوان محاسبات کشور از اجرای بودجه سال 1400 در 10 ماهه سالجاری نشان می دهد منابع عمومی دولت در این بازه زمانی 60 درصد و مصارف عمومی دولت 64.5 درصد تحقق یافته است.

براساس این آنالیز ها، کسری 4.5 درصدی منابع و مصارف عمومی بودجه از محل تنخواه گردان خزانه موضوع تبصره ذیل ماده(24) قانون محاسبات عمومی تامین شده است.

رشد ثابت و خطی درآمدهای اقتصادیاتی

گزارش دیوان محاسبات حاکی از فرایند رو به بهبود منابع نفت، رشد ثابت و خطی درآمدهای اقتصادیاتی و رشد انتشار اوراق نسبت به هشت ماهه امسال است. بعلاوه معادل 41 درصد از منابع عمومی تحقق یافته دولت مربوط به درآمدهای اقتصادیاتی و گمرکی بوده است.

این در حالی است که اندازه اقتصادیات پرداخت نشده و معوق علی الحساب اشخاص حقوقی دولتی در خاتمه دیماه سالجاری معادل 1.085 میلیارد تومان بوده که بیش از 82 درصد آن مربوط به سه شرکت دولتی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که علیرغم معین خاتمه بهمن ماه به عنوان آخرین مهلت واریز اقتصادیات واحدهای مسکونی گران قیمت در قانون بودجه، تحقق آن تا خاتمه دیماه همچنان صفر درصد بوده و به طور مشابه اندازه وصول اقتصادیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه نیز به علت عدم تصویب آئین نامه اجرایی آن فاقد وصولی است.

بر مبنای یافته های دیوان محاسبات کشور، اهداف قانونگذار در شناسایی و فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی ملی و استانی، علیرغم شناسایی 2638 فقره ملک و صدور مجوز فروش بابت 2287 فقره، عملیاتی نشده است.

قابل توجه است که تنها 55 درصد از منابع پیش بینی شده بابت واگذاری دارایی های اقتصادی وصول شده و منابع حاصل از ارائه حق الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکانه شرکت های دولتی و سایر دستگاه ها و بعلاوه منابع حاصل از فروش سهام، سهم الشرکه، اموال و دارایی های دولت در شرکت ها و موسسات دولتی فاقد هرگونه وصولی بوده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1412

به "مالکان خانه های لوکس چقدر مالیات دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکان خانه های لوکس چقدر مالیات دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید