مهار متاستاز سرطان به ریه ها با یاری نانوذرات

به گزارش دکترای اقتصاد، محققان در تازه ترین آنالیز خود دریافتند، با یاری نوعی از نانوذرات می توان به مهار متاستاز سرطان به ریه ها پرداخت.

مهار متاستاز سرطان به ریه ها با یاری نانوذرات

به گزارش خبرنگاران از فارس، پژوهشگران دانشگاه هاروارد در مطالعات اخیر خود کوشش کردند، با یاری نوعی از نانوذرات، به مهار متاستاز سرطان به ریه ها بپردازند.

هنگامی که به یک بیمار مبتلا به سرطان، اخبار بدی در خصوص گسترش یا متاستاز سرطان او می رسد، منظور از آن در بیشتر موارد، متاستاز سرطان به ریه ها است.

رگ های خونی منشعب شده که اجازه می دهند اکسیژن از کیسه های هوای ریه ها به سلول های قرمز خون منتقل شود، بسیار باریک هستند؛ به طوری که یک سلول سرطانی سرکش در جریان خون می تواند به راحتی در آنجا گیر کند و در همان جا ساکن شود و در نهایت، به یک تومور ثانویه تبدیل شود.

تومورهای متاستاز یافته پس از تثبیت، مجموعه ای از نشانه های شیمیایی را منتشر می نمایند که باعث خنثی شدن دفاع بدن می شود و مانعی را برای کوشش در جهت ایجاد پاسخ ایمنی ایجاد می نماید. هنوز هیچ درمانی برای متاستاز سرطان به ریه که دلیل اصلی مرگ و میر ناشی از متاستاز سرطان به شمار می رود، تأیید نشده است.

شاید این موضوع ناخوشایند به لطف روش جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد ارائه شده است، به زودی رفع شود.

محقق ارشد این مطالعه می گوید: روش ما دقیقاً برعکس درمان های متداول سرطان است که متمرکز بر شناسایی و حمله سیستم ایمنی به تومور اولیه است، زیرا این تومورها غالباً عظیم و نفوذ سلول های ایمنی برای آنها سخت است؛ ما تشخیص دادیم که تراکم بالای رگ های خونی در ریه ها دسترسی بسیار بهتری به تومورها و فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد پاسخ ایمنی با هدف قرار دادن متاستاز فراهم می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 690

به "مهار متاستاز سرطان به ریه ها با یاری نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار متاستاز سرطان به ریه ها با یاری نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید