وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران 60 درصد افزایش یافت

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: وصول درآمدهای ارزی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری 60 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران 60 درصد افزایش یافت

به گزارش فارس به نقل از شانا، علی فروزنده اظهار کرد: با کوشش وزارت نفت و برخلاف شایعات و گزاره های مطرح شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست سال جاری افزایش خیره کننده ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی توضیح داد: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی در دو ماه سال جاری نسبت به پارسال نشان می دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه 1401 بیش از 60 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اضافه کرد: برای نمونه درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماه نخست پارسال 1.5 میلیارد دلار بود که در دو ماه سال جاری به 2 میلیارد و 450 میلیون دلار رسیده است.

فروزنده گفت: درآمدهای وصولی بر اساس قانون و مفاد بودجه در اختیار سازمان های مسئول برای مصارف گوناگون کشور قرار گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1455

به "وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران 60 درصد افزایش یافت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید