پی جو، مرجع معرفی دندانپزشکان در ایران

به گزارش دکترای اقتصاد، همه ما دیر یا زود بالاخره به دندانپزشک نیاز پیدا خواهیم کرد، اما این که ما خود را به دست یک پزشک خوب و یا بد بسپاریم دست خودمان است. ما در ادامه به بررسی ویژگی های یک پزشک خوب پرداختیم تا بتوانید با دید بازتری اقدام به انتخاب پزشک نمایید. همچنین راه های انتخاب پزشک ها را نیز برای شما شرح دادیم.

پی جو، مرجع معرفی دندانپزشکان در ایران

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام پی جو، دندانپزشکی یکی از شاخه های بسیار مهم و حیاتی علم پزشکی است که به طور کل به سلامت دهان و دندان شما می پردازد. بهترین دندانپزشک کسی است که تمام علوم مربوط به بیماری ها و حتی زیبایی قسمت دهان و دندان شما را می داند و می تواند در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه به شما کمک نماید این پزشکان در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و عوامل و همچنین درمان بیماری های شما تخصص دارند.

او کسی است که در کلینیک دندانپزشکی فعالیت می کند، و به درمان بیماری های دهان و دندان شما، و همچنین جلوگیری از پیشرفت و بیشتر شدن این نوع بیماری ها و بالا بردن میزان بهداشت رعایت شده شما در قسمت دهان و دندانتان می پردازند.

البته در چند سال اخیر زمینه های بسیار زیاد و گسترده زیبایی نیز به این شاخه از علم پزشکی وارد شده است. به طور کل زیبایی و همچنین سلامت دهان و دندان شما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شما دارد.

به دلیل این که این عضو در صورت شما قرار گرفته است از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است و مراقبت از این عضو باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما و همچنین زیبایی شما خواهد شد.

وظایف دندانپزشکان

دندانپزشک ها وظایفی دارند که دانستن آن ها برای شمایی که می خواهید به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه نمایید، بد نیست. در مرحله اول ویزیت اولیه بیمار و دادن انواع مختلف مشاوره های لازم به بیمار جزو وظایف اوست، در مرحله دوم او باید قبل از شروع کار بخصوص در مورد بچه ها و افرادی که از دندانپزشک می ترسند آرامش های لازم را بدهد و تا حد ممکن در رابطه با درمان آن ها به طور کاملا ملایم و آرام برخورد نماید.

بعد از درمان بیمار او باید از روش های متناسب و علمی برای کنترل و کاهش درد بیمار استفاده نماید در صورت لزوم او باید دارای دستگاه عکس برداری باشد و بتواند از دندان بیمار عکس بگیرد.

درمان های پزشکی دیگری مانند جرم گیری دندان ها، پر کردن، کشیدن و گذاشتن دندان های مصنوعی روکش کردن و بریج کردن و بلچینگ و ارتودنسی و تمام این موارد از وظایف یک دندانپزشک است.

ویژگی های یک دندانپزشک خوب

علاوه بر وظایفی که پیش تر برای شما ذکر کردیم یک دندان پزشک خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که این ویژگی ها باعث می شود او به یک پزشک متبحر و متخصص تبدیل شود.

چابکی و مهارت بالا در کار با ابزار و دست

یک دندانپزشک خوب دندانپزشکی است که کنترل کاملی روی دست های خود داشته باشد و بتواند به راحتی و با تخصص با دست های خود روی دهان بیمار کار کند.

حفره دهان معمولاً فضایی نسبتا کوچک است و پزشک باید بتواند که در این فضای کوچک با ظرافت بسیار بالایی کار خود را پیش ببرد تا درمان را با کیفیت هرچه بالاتری انجام دهد. داشتن کنترل پزشک روی دست خود و استفاده از ابزار ظریف کیفیت کار دندانپزشک را بالا می برد.

مهارت های اجتماعی قوی

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک دندانپزشک خوب باید آن را دارا باشد داشتن رابطه مناسب با مردم است . تعداد بسیار بالایی از مردم هیچ گونه علاقه ای به مراجعه به پزشک ندارند و پزشک خوب که دلسوز بیمار باشد می تواند تا حد زیادی نگرانی های بیمار را کم کند.

داشتن شوق یادگیری و به روز بودن

علم دندانپزشکی یکی از زمینه های علم پزشکی است که همواره درحال پیشرفت و تغییر راستا است. اختراع تکنولوژی های بسیار نوین و جدید در این عرصه و همچنین روش های درمان و اختراع نوع درمان روز به روز در این زمینه درحال تغییر و پیشرفت است. پزشک پیروز باید کاملا به روز باشد و تمام این درمان ها و اختراعات را دنبال نماید.

داشتن دلسوزی و صداقت با بیمار

دندانپزشک خوب صادق و دلسوز است. همان طور که شما می دانید دندان درد و ناراحتی های از این دست تاثیر بسیار زیادی روی زندگی و حتی اعصاب و روانی بیمار دارد یک پزشک خوب تمام این تأثیرات را می داند و سعی می کند تا حدود زیادی این دردهای بیمار را کم نمایند و با او احساس همدردی کند، تا بیمار بتواند به راحتی با او ارتباط بگیرد. صداقت داشتن در زمینه درمان و گفتن حقایق نیز در میزان اعتماد بیمار به پزشک موثر است .

کلام آخر

جدای از تمام نکاتی که ما گفتیم، تشخیص این ویژگی ها برای شمایی که می خواهید به دندانپزشک مراجعه کنید کاری بسیار سخت و در مواردی حتی غیرممکن است.

شما تا خود را به دست پزشک نسپارید نمی توانید از تبحر و همچنین متخصص بودن او اطمینان حاصل فرمایید. اما خوشبختانه امروزه شما می توانید با راه های متفاوت و مختلف، پزشک مورد نظر خود را پیدا نمایید و بتوانند به خوبی از خدمات او استفاده نمایید.

سایت های مختلفی اقدام به معرفی دندانپزشکان خوب می کند و می توانند راه ارتباطی مناسبی با شما و پزشک باشند. سایت پی جو یکی از سایت های مرجع معرفی دندانپزشکان ایران است که شما می توانید به راحتی و با گشتن در این سایت پزشک مورد نظر خود را که از تبحر و تخصص کافی برخوردار است انتخاب نمایید و برای درمان به او مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 573

به "پی جو، مرجع معرفی دندانپزشکان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پی جو، مرجع معرفی دندانپزشکان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید