کردهای سوریه مسیرهای آب شهروندان شمال این کشور را بار دیگر بستند

به گزارش دکترای اقتصاد، شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه (قسد SDF) مورد حمایت نظامیان آمریکایی، بار دیگر همه گذرگاه ها و کانال های آبی مناطق تحت اشغال خود را که به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتهی می گردد، مسدود کردند.

کردهای سوریه مسیرهای آب شهروندان شمال این کشور را بار دیگر بستند

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) اظهار داشت که عناصر مسلح گروه قسد در پی تشدید درگیری های اخیر این گروه و نیروهای ارتش سوریه، اقدام به بستن همه کانال های آبی مناطق تحت اشغالی خود با مناطق تحت کنترل دولت این کشور کردند.

به همین دلیل، شبه نظامیان قسد که مورد حمایت نظامیان آمریکایی هستند، موانع و استحکامات جدید و تپه های خاکی در منطقه الحوایج در شهر المیادین در شرق دیرالزور در شمال سوریه ایجاد کردند.

از سوی دیگر، بسته شدن معابر رودها باعث ازدحام بیش از حد ساکنان مناطق تحت کنترل دولت سوریه شد که برای درمان یا ملاقات بستگان خود به دمشق و دیگر مناطق می رفتند و اکنون مجبورند شبانه و به صورت مخفیانه راهی این مناطق شوند، در حالی که جانشان در معرض خطر قرار می گیرد.

درگیری بین نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا و ارتش سوریه در حاشیه رود فرات ادامه دارد و در نتیجه درگیری ها در منطقه المیادین، یک دختربچه سوری به ضرب گلوله شبه نظامیان قسد کشته شد.

شبه نظامیان قسد در شمال سوریه که از سوی آمریکا مورد حمایت نظامی و لجستیکی قرار دارند، از مسیرها و کانالهای آبی و در تنگنا قرار دادن شهروندان به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت دمشق استفاده می نماید.

سال گذشته میلادی نیز نمودهای سوری مورد حمایت آمریکا در چندین نوبت و گاها روزهای متوالی مسیرهای آب رسانی را به روی مردم مناطق شمالی سوریه مسدود نموده بودند که در شرایط شیوع ویروس کرونا مسائل شهروندان این مناطق را چندین برابر نموده بودند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1009

به "کردهای سوریه مسیرهای آب شهروندان شمال این کشور را بار دیگر بستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردهای سوریه مسیرهای آب شهروندان شمال این کشور را بار دیگر بستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید