کرونا و مسائل معیشتی کارگران

به گزارش دکترای اقتصاد، دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس گفت: شیوع بیماری کرونا معیشت و زندگی کارگران را دچار مشکل و مخاطره نموده است.

کرونا و مسائل معیشتی کارگران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی راستگو، شنبه هفدهم خرداد اضافه نمود: تا به امروز اقداماتی به وسیله استانداری فارس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، کانون عالی کارگران بازنشسته و خانه کارگر اجرا شده است.

او ادامه داد: به منظور حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا و قشر ضعیف جامعه کارگری استان فارس، بسته های معیشتی برای کارگران شاغل و کارگران فصلی پیش بینی شده که تا به امروز به بخشی از آنها داده شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به افزایش قیمت ها و تورم ایجاد شده در بازار انتظار می رود قدرت خرید کارگران به عنوان نیروی مولد جامعه که طی این روزها به شدت کاهش یافته است، تقویت گردد.

راستگو گفت: تا به امروز 85 هزار کارگر بیکار در استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام نموده اند که امیدواریم با عادی شدن اوضاع و شرایط این کارگران فعالیت خود را از سر گیرند.

وزارت بهداشت اظهار داشت: تا شانزدهم خرداد 99 شمار مبتلایان به کرونا در کشور 167 هزار و 156 نفر بوده و هشت هزار و 134 نفر در ایران از این بیماری فوت نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 412

به "کرونا و مسائل معیشتی کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و مسائل معیشتی کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید