کیت تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران (پانا) - صبح امروز از خط فراوری کیت سریع آنتی ژن کووید 19 با دقت 85 درصدی رونمایی شد.

کیت تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

به گزارش وبدا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم که با حضور دکتر دنیاگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان وزارت بهداشت و دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مسئولان دانشگاه در مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید، با اشاره به اهمیت تشخیص سریع کووید19، فراوری کیت های تشخیص سریع آنتی ژن کرونا با امکان تشخیص در کمتر از 20دقیقه را دستاوردی مهم دانست.

زالی گفت: در جریان تفاهم نامه پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پروژه های بسیاری شکل گرفت که فراوری این کیت ها نیز یکی از این پروژه هاست.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول دنیا در فراوری کیت های تشخیص سریع است، اضافه کرد: سرعت و سهولت انجام تست، از مزایای این کیت ها به شمار می رود. نتیجه سایر تست های تشخیصی به 48 تا72 ساعت زمان لازم دارد، اما نتیجه کیت تشخیص سریع در کمتر از 20دقیقه اعلام می گردد. همچنین این تست احتیاج به امکانات پیچیده ای ندارد.

دکتر زالی بیان کرد: از طرفی حضور افراد در آزمایشگاه ها برای انجام تست های مشابه و عدم امکان معین تکلیف آنها در مدت زمان کم، سرایت پذیری را افزایش می دهد که این چالش نیز با استفاده از این کیت ها مرتفع خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از دقت 85درصدی تشخیص این کیت ها اطلاع داد و بیان کرد: تا به امروز این کیت ها در جامعه 500نفری مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر بالینی مورد تایید است.

وی توضیح داد: با توجه به همزمانی رونمایی از این دستاورد عظیم با شروع طرح ملی محله محوری، نقش کلیدی و راهبردی مراکز جامع خدمات سلامت در بحث بیماریابی، غربالگری و شناسایی هوشمند بیماران بیش از پیش نمایان می گردد و این اقدامات از اولویت های وزارت بهداشت است.

وی اظهار کرد: قیمت کیت فراوری داخل ، 70 درصد قیمت کیت مشابه خارجی و ارزبری آن 30 درصد کیت مشابه خارجی است.

دانش بنیان به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم بیان کرد: توسعه پیش از همه یک مفهوم فرهنگی است و اگر فرهنگ درست گردد، بقیه چیزها هم درست خواهد شد. فعالیت در حوزه دانش بنیان در کشور نیز به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی سبب شد تا همه به سیستم داخلی اطمینان نمایند، گفت: از همکاران خود در وزارت بهداشت از جمله سازمان غذا و دارو و انستیتو پاستور واقعا تشکر می کنم که تاییدیه های لازم را در مورد کیت تشخیصی، تجهیزات پزشکی و دارو صادر کردند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با این کار جرات را به جوانان ما دادند تا آنان وارد محیط هایی شوند که تابه حال وارد آن نشده بودند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در حوزه داروهای جدید و تجهیزات پزشکی هم اتفاقات خوبی اتفاق افتاده و بسیاری از محصولات این حوزه در 5 تا 6 ماهه اخیر فراوری و روانه بازار شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 687

به "کیت تشخیص سریع کرونا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت تشخیص سریع کرونا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید