تور ارزان آلمان: گزارش آماری از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امیدواری آلمانی ها برای سال آینده

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری به صورت تلفیقی در دو نسخه فیزیکی و مجازی از تاریخ 20 تا 24 اکتبر برگزار گردید و هفتادوسومین دوره این نمایشگاه دیروز در حالی کار خود را به اتمام رساند که به گفته مسئولان آلمانی با وجود محدودیت های بهداشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا حضور ناشران خارجی امیدبخش بود.

تور ارزان آلمان: گزارش آماری از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امیدواری آلمانی ها برای سال آینده

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

با وجود محدودیت های کرونایی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری ناشرانی از سراسر دنیا در آلمان حضور یافتند و احساس امیدواری برای برگزاری فعال تر این نمایشگاه در سال های آینده را احیا کردند. بیشتر افرادی که سال جاری به فرانکفورت رفته بودند، از این مسئله اظهار امیدواری کردند که می توان به طور عادی نمایشگاه های دیگری را در سراسر دنیا برگزار کرد.

به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری با وجود محدودیت های کرونایی بیش از 73هزار نفر از 105 کشور دنیا به صورت حضوری از نمایشگاه بازدید کردند و حدود 2013 ناشر از 80 کشور دنیا نیز کتاب های خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.

یورگن بوس که طی سخنرانی اش در مراسم افتتاحیه از حضور امیدوارکننده ناشران از نمایشگاه صحبت نموده بود، در گزارش بعد از نمایشگاه حضور ناشران را بیشتر از حد انتظار ارزیابی کرد و گفت: بعد از 18 ماه وقفه آغاز خوبی در صنعت نشر و نمایشگاه های کتاب در دنیا بود.

سال جاری اتفاق تازه نمایشگاه کتاب فرانکفورت راه اندازی و تاسیس استودیوی خبری برای پوشش اخبار و گزارش های مربوط به ناشران و سخنرانی و کارگاه های آموزشی و مصاحبه با نویسندگان بود. بوس گفت: بیشتر ناشران از راه اندازی این استودیو رضایت داشتند و به احتمال زیاد در سال های آینده نیز این روش ادامه خواهد داشت. وی اضافه نمود: نسخه دیجیتال نیز برای ایجاد ارتباط برنامه های نمایشگاه با کاربران سایر نقاط دنیا مفید بود.

به گفته رئیس نمایشگاه سال جاری مجموعه ای از برنامه های دیجیتال در روزهای پیش از برگزاری نسخه فیزیکی برگزار گردید که بیش از 130 هزار کاربر اینترنتی از آن بازدید کردند که از این میان تنها 15هزار کاربر به سایت نمایشگاه مراجعه کردند و بقیه نیز برنامه ها را از شبکه های اجتماعی نمایشگاه در یوتیوپ و فیس بوک دنبال کردند.

سال جاری کشور کانادا به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت با هشت نویسنده به صورت حضوری و حدود 52 نویسنده به صورت مجازی در نمایشگاه شرکت کرد. حدود 400 کتاب منتشرشده به وسیله ناشران کانادایی در برنامه های مجازی معرفی و بیشتر آنها در غرفه کانادا در سالن 4 نمایشگاه به نمایش عایدی.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1223

به "تور ارزان آلمان: گزارش آماری از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امیدواری آلمانی ها برای سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: گزارش آماری از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امیدواری آلمانی ها برای سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید