2 روش طرز تهیه اسموتی طالبی در 5 دقیقه!

به گزارش دکترای اقتصاد، اسموتی یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی است که دارای تنوع بسیاری بالایی است. بسیاری از میوه ها را می توانید با هم ترکیب نموده و پس از تبدیل آن به مخلوط مایع با افزودن چند ماده ساده مثل شکر، به شکل اسموتی نوش جان کنید.

2 روش طرز تهیه اسموتی طالبی در 5 دقیقه!

معمولا اسموتی میوه های پر آب، نظیر هندوانه یا طالبی بهتر از انواع دیگر آن است. اما برای سایر میوه ها نیز می توان با ترکیب مناسبی از آب با میوه خرد شده، اسموتی آن را تهیه کرد.

اسموتی ها از برزیل وارد بازار آمریکا شدند و در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان تبدیل شده اند. تهیه آن از چارچوب یا قوانین خاصی پیروی نمی کند، از محبوب ترین اسموتی ها در جهان می توان به اسموتی طالبی و اسموتی توت فرنگی و موز اشاره نمود.

به راحتی می توانید از ترکیب و مخلوط کردن چند میوه مختلف اسموتی یا همان نوشیدنی مورد علاقه خود را تهیه کنید.

در تهیه اسموتی باید توجه داشته باشید که اجزای یک میوه شکسته می گردد و به حالت نوشیدنی درمی آید اما بافت خود را از دست نمی دهد.

شما به راحتی می توانید با میوه های مورد علاقه تان اسموتی خاص و ویژه خود را داشته باشید حتی می توانید برای تهیه اسموتی از سبزیجات، میوه ها، دانه ها و مغزها بهره ببرید!

اسموتی ها عموماً شیرین هستند، یعنی در ترکیب آن ها از شکر استفاده می گردد. اسموتی ها با آب و یخ ترکیب و سرو می گردد. در بعضی موارد خاص از انواع شکلات ها مغزهای آجیلی، شیر یا ماست هم می توان استفاده کرد.

همراهمان باشید تا در خبرنگاران بلاگ اسموتی بسیار خوشمزه و جذابی را تقدیم حضورتان کنیم.

مدت زمان تقریبی تهیه این اسموتی 5 دقیقه است.

اندازه مواد اعلام شده 2 لیوان اسموتی به شما خواهند داد.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه اسموتی طالبی و ماست:
طالبی200 گرم
ماست یک قاشق غذاخوری
عسل دو قاشق شربت خوری
نعناع برای تزیین
یخ به اندازه دل خواه

برای تهیه این اسموتی ما دو روش را به شما پیشنهاد می کنیم.

روش اول طرز تهیه اسموتی طالبی:

در اولین مرحله پوست طالبی ها را بگیرید و آن را به ابعاد کوچکی تقسیم کنید طالبی ها را همراه ماست و عسل درون مخلوط کن یا میکسر یا غذاساز بریزید و با چند پالس از آن پوره ای سبز رنگ با بافتی یکسان و مخملی تهیه کنید.

با توجه به ذائقه و اندازه شیرینی طالبی تان شما می توانید اندازه عسل را کمتر یا بیشتر کنید.

نکته: استفاده از ماست شیرین در تهیه اسموتی توصیه می گردد.

اسموتی خوش رنگ شما به همین راحتی با چند تکه یخ و برگ نعناع تازه آمده سرو است!

روش دوم طرز تهیه اسموتی طالبی:

تهیه اسموتی طالبی و ماست تکه های طالبی را بعد از برش زدن درون نایلون سربسته قرار دهید و آن را 15 دقیقه درون فریزر نگهداری کنید.

طالبی ها نیمه یخ زده را با ماست و عسل درون میکسر مخلوط کنید تا اسموتی خنک و گوارای شما تهیه گردد.

در این روش احتیاج به سرو یخ با اسموتی نیست به همین راحتی با طی کردن چند مرحله ساده در زمانی کمتر از 5 دقیقه اسموتی بسیار خوشمزه و جذابی خواهید داشت که می توانید از آن برای پذیرایی در محافل و مهمانی ها یا حتی جمع های محبت آمیز تان بهره ببرید.

توجه کنید، اسموتی ها را بهتر است چند دقیقه قبل از سرو تهیه کنید تا بافت آن بعد از گذشت زمان ته نشین نگردد و طعم میوه و بوی تازگی آن از بین نرود.

این نوشیدنی مغذی برای افرادی که ورزش می نمایند بسیار پرکاربرد و پرمصرف است. بعلاوه اگر خوردن میوه برای شما سخت است یا چندان تمایلی به خوردن میوه ندارید، درست کردن اسموتی روش مناسبی برای گنجاندن میوه در برنامه غذایی شما خواهد بود.

شما می توانید با توجه به انتظاری که از جذب کالری اسموتی دارید آن را بسیار مقوی و پرکالری کنید یا اسموتی کم کالری تهیه کنید و آن را در برنامه ورزشی خود بگنجانید.

امیدوارم که از این دسر تابستانی بسیار ساده و خوشمزه در این روزهای بسیار گرم تابستانی بهره ببرید و با طعم دلنشینش لحظه هایتان را خنک کنید

منبع: allrecipes

منبع: اُکالا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1308

به "2 روش طرز تهیه اسموتی طالبی در 5 دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 روش طرز تهیه اسموتی طالبی در 5 دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید